Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Madpakkeordning til skoler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino (således starter det første indlæg altså)

Jeg har overvejet en idé i stil med en madpakkeordning, som skal målrettes folkeskoler - og gerne de yngre klasser (< 6. klasse). Meningen er, at mit firma skal servere en madpakke bestående af rugbrød, smør (eller måske farverigt hummus?), pålæg og eventuelt noget salat/frugt. Altså super simpelt, og uden 20 forskellige valgmuligheder for hver enkelt.

Målet med firmaet er at levere mad man bliver mæt af, som den travle familie skal kunne betale (10-15 kr. pr. dag?) - ellers tror jeg, at folk mister interessen, da jeg tror at selv denne pris er i overkanten. Kunne man evt. få skolen til at give sine elever et tilskud?

Madpakken skal i første omgang sælges som en abonnementsordning i stil med skolemælk - aka. man vælger, hvilke dage man ønsker at modtage det, og så kører det bare resten af året, medmindre man selv ændrer/afmelder det.

Ris/ros/tips/tricks/ideer/indspark/you-name-it er alt sammen velkomment!

Mvh Hjule - på forhånd tak for din tid!

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hjule,

Jeg syntes det lyder som en spændende idé. Vi har selv et barn i 2. klasse og et andet, der lige er startet  skole.

På skolen er der kantine, men min hovedpine er at det dels er dyrt og dels ikke altid er sundt eller tilstrækkeligt til at børnene bliver mætte. Derfor vil et billigere alternativ med sundt/mættende indhold være rigtig spændende.

Jeg tror godt du kan ramme en del af os fortravlede forældre, der gerne vil købe sig til lidt mere tid om aftenen.

Men .... spørgsmålet er selvfølgelig om du kan gøre det rentabelt til den lave pris. Og hvad med krav til pålæg/indhold. Den ene kan ikke li' leverpostej, den anden kan ikke li' kylling - det bliver måske svært at lave en madpakke til en billig pris som alle kan spise eller med forskelligt indhold?

Der er formentlig også alt muligt med lovgivning og fødevarestyrelse, som jeg slet ikke kender noget til. Flere af skolerne har desuden også fokus på økologi og vil måske stille krav om indholdet af økologi i madpakkerne?

Mht tilskud, så er skolerne dybt pressede på økonomien, så jeg tvivler meget på, at du kan få tilskud til noget som helst.

Held og lykke! :-)

Hilsen Jesper

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver stof til eftertanke. Tak for det Jesper :)

Ville du mene at prisen er tilpas, eller kan den sættes højere op? Og har du nogen idé til, hvad jeg skal arbejde videre med og undersøge nu?

Som jeg ser det er det prisen der bliver det sværeste. Variation i madpakken kan trods alt løses - ideen var bare, at prisen kunne reduceres med færre valgmuligheder.

Mvh Hjule - endnu engang tak for input!

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

For mit vedkomene vil prisen være ret altafgørende - i forhold til at smøre madpakken selv bare i stedet for.

En anden ting du lige skal have med i overvejelserne er selve logistikken omkring afhentning/udlevering af maden. Min erfaring fra en anden skole - uden kantine - er at de ikke vil stille personale til rådighed til udlevering, så du skal også indtænke hvordan du får maden hen til skolen og herefter til de rigtige børn/klasser.

Tænker din vej fremad dels bliver at kontakte skolerne og undersøge, hvor mange der allerede har madordning og hvor mange der vil være interesserede i det.

Mht. pris/udvalg/kvalitet, så kan jeg jo slå et slag for at spørge kunderne direkte - altså f.eks. lave et spørgeskema, som du kan dele rundt selv eller køber dig til besvarelser til (en ydelse jeg selv sælger, så undskyld, hvis jeg ikke er helt objektiv). 

Hilsen Jesper :-)

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit koncept kan ikke lykkes på din tanke -  du skal kalkulerer alt ind

De fleste familier har og skal smøre madpakker - så hvorfor lige bruge kr. 400 ekstra  og hvad nu hvis frokostpausen bliver tidligere eller bliver afholdt et andet sted end planlagt .. osv.

No go 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)