Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig adwords konvertering.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 43
Fra  Mensio Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Jeg har arbejdet med Adwords og Bing for en del forskellige virksomheder. Hos en stor teleudbyder, hvor jeg havde ansvaret i over fire år, havde vi fire overordnede produktkategorier. Og i én svingede konverteringsraten ml. 2 og 4%, og i en anden lå den ml. ½ og 1%. Og prisen for konverteringen ændrede sig desuden markant jo flere udbydere, der kom af tilsvarende produkter pga øget konkurrence.

Men helt overordnet vil jeg sige, at det mest normale er, at den betalte Google-trafik (Adwords/SEM) konverterer bedre end den organiske/gratis (SEO). Og det er logisk nok, for man præsenterer her typisk et mere målrettet og købsorienteret budskab, end man gør i de organiske resultater. Og mange undersøgelser viser også, at jo længere fremme i købsprocessen, en bruger er, jo større chance er der for, at de klikker på et betalt end et gratis resultat.

Adwords kan som regel sagtens køre godt, men bliver ofte sat utrolig sløset op. Så der bliver brugt penge på skidt og budskaberne, altså annonceteksterne, bliver håndteret som noget sekundært, der bare skal overstås, selvom de i virkeligheden er det vigtigste. Godt købmandskab sælger, husk det Smile

Jeg har lige lavet en Adwords kvalitetsrapport for en stor tøjkæde, som havde haft et Adwordsbureau til at håndtere deres kampagner for dem. De synes bare ikke rigtig, det kørte ordentligt. Rapporten blev på seks A4-sider med forklaringer, problembeskrivelser og løsninger. For selvom de havde betalt sig fra det, var opsætningen elendig og skulle stort set laves helt om.

Som flere andre har været inde på, så lad være med at fokusere på din konverteringsrate, men fokusér på om din investering er rentabel. Og kig så på, om dine budskaber i Adwords matcher brugernes søgninger, og om du sender brugerne hen til en side, der matcher deres forventninger. 

Jeg håber, I får det til at køre og kommer til at tjene godt!

Mange hilsner

Thomas

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Mange tak for dit udførlige svar, jeg er da lidt interesseret i at høre lidt nærmer omkring sådan en rapport og også hvad prisen for sådan en ligger i?

Jeg håber da stadig på at med den rette opsætning så vil vi kunne få en bedre ROI istedet for det vi oplever i dag.

Mvh

Thomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

2 ting. For det første så konvertere Adwords sjældent lige så godt. For det andet så kan det være de ord som i bruger som udgør en lav konvertering. Samt mangel på negative søgeord.

God dag,

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 43
Fra  Mensio Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)