Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motivation på arbejdspladsen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Berlin
Tilmeldt 10. May 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er,

Jeg håber I vil hjælpe mig.

Jeg er i gang med, at skrive min fagprøve der grundlæggende handler om motivation på arbejdspladsen og hvordan man kan hæve det generelle serviceniveau.

Jeg vil derfor høre Jer, hvad I bl.a. gør for at motivere Jeres medarbejdere og ansatte til at være mere effektiv på arbejdspladsen? Og for, at de generelt skal føle sig tilfreds med arbejdspladsen.

Jeg har naturligvis kigget på bl.a. Herzberg motivationsteori og lign., men det kunne være rart med nogle eksempler fra den virkelige verden, som der også er resultater på.

Venlig hilsen
Emil Jepsen

Fra Greve
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Fra  Mads Husum Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil Jepsen

Jeg kan desværre ikke besvare dig med en synsvinkel fra en leder, men som ansat. Begge mine forældre har været ledere / chefer stort set hele mit liv, og har været ansat i flere af de virksomheder de har arbejdet med. De har altid fokuseret meget på at motivere medarbejderne og her er nogle konkrete eksempler på hvordan det har været at arbejde på deres arbejds pladser / hvad jeg har opfanget:

Lagerarbejde var et af de arbejde jeg havde, hvor jeg arbejde for min mor. Her startede dagen ud med en kort briefing af hvad der skete i går, og hvad der skal ske i dag. Alle medarbejderne havde mulighed for at komme med indputs til hvordan vi kunne gøre dagen i dag bedre end i går, i den periode vi var der kom folk op med mindst et par idéer til effektiviering af lageret som vi prøvede af, nogle gange med held og nogle gange uden. Grund idéen bag dette koncept er at give ens personale idéen om at de har en større indflydelse i deres arbejde. Selvom der var nogle som ikke blev motiveret af det, var der også mange som blev. Hvis fx deres idé var blevet sat i værk, arbejde de ekstra hårdt for at nå højre resultater end dagen før, for at bevise at den idé de havde fået virkedet. Det resultereret faktisk i at nogle dage nåede vi 1/4 del mere end dagen før, og over et længere forløb var resultaterne på arbejdspladsen forbedret meget!

Butikarbejde er også noget jeg har erfaring med, især for min far. Den måde der bliver motiveret på hos ham er et godt arbejds miljø. Han vælger alle sine medarbejder meget nøje og sørger for at de kan samarbejde med de nuværende medarbejder, på den måde skaber han et miljø der er med til at motiverer alle medarbejder til at ude deres bedste og glæde sig til at arbejde. Har selv en kæreste der arbejder for ham lige nu, og hun snakker ikke om andet en hvor søde alle medarbejderne på arbejdspladsen er. Jeg tror også personligt at en velfungerende arbejdsplads er en stor motivations faktorer.

Til sidst nytter det heller ikke noget at have en chef der klør røv og tjekker facebook inde på kontorret hele tiden, det er vigtigt at den som arbejder aller hårdest er ens chef, det er også en vigtigt motivations faktorer som er med til at skabe bedre resultater, køre lidt efter det her koncept med "Boss 6 leader". 

Håber det gav noget nyttigt input

Hilsen Mads.

Styrk dit personlige brand med en personlig hjemmeside - madshusum.com/hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 39
Fra  Jesper W. of Copenhagen Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil -

Jeg anbefaler, at du tjekker "The Chief Happiness Officer", Alexander Kjerulf, ud - ved selvfølgelig ikke om du kan komme til at tale med ham eller sådan (han er nu en yderst venlig fyr - det må man jo være, med den titel), men du kan helt sikkert blive inspireret: http://positivesharing.com

:)

Jesper W.

Jeg hjælper virksomheder med at værdiforøge gennem kundeoplevelsen: www.jesperwille.com

Fra Berlin
Tilmeldt 10. May 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

tak for indlæggende. Helt sikkert brugbart!
Jeg prøver, at tage fat i Alexander Kjerulf og se om jeg kan få noget ud af ham. :-)

Venlig hilsen
Emil Jepsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)