Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man igang med eget virksomhed og tøjmærke ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :-)

Jeg har længe gået og drømt om, at jeg en dag ville få startet mit eget tøjfirma og tøj mærke, men jeg har ikke rigtigt fået taget mig sammen. Men nu hvor jeg er blevet student og har masser af tid, er jeg blevet enig med mig selv om at gøre et forsøg. Problemet er bare, at jeg på ingen måde aner hvordan jeg starter? Jeg er ikke på nogen måde "haj" til computere eller design.

Jeg har tegnet et par trøjer på et stykket papir og har styr på hvordan jeg vil have dem til at se ud. Men jeg er ikke nogen fandens computernørd, så hvilke programmer bruger jeg, og hvad gør jeg? Er der noget specielt jeg skal have tænkt over m.h.t. materialer, størrelse, længder og alt muligt? Samtidig vil tøjet blive solgt på en hjemmeside i starten, så hvordan laver jeg mig en hjemmeside, og hvordan får jeg solgt det? M.h.t. levering, moms, rettigheder og alt der er at 

Men håber I har fået indblik i, hvilken viden jeg mangler, og håber meget på at få et svar fra jer :-).

Fra London
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Har du ikke lyst til at skrive en e-mail til mig på christian@tremmekunst.dk? Jeg ville elske at hjælpe dig med dit projekt. Jeg har stor erfaring inden for opsætning af hjemmeside og generelt webshops. Jeg kan uden tvivl sætte dig godt igang!

Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd
Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Jan 13
Indlæg ialt: 21
Fra  Mindstorm.me Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej HazzWd 

Først og fremmest så kender jeg godt følelsen, når det er tale om tøj. Jeg er selv igang med at designe et tøjmærke lidt for sjov, som fritid og har også opdaget at der er meget at forholde sig til. Jeg har derfor lavet en liste over nogle af de ting som man skal tag stilling til. Jeg vil gerne spare med dig, hvis du har interesse. Jeg er i den fase, at jeg har fået mine første prøve produkter (t-shirts), og i igang med at lave brand strategi og kerneværdier, nu her, samt markedsføring.

LISTE

Forretningsmæssig

Forretningsplan

Personlige ressourcer

Budgetter

Finansiering

Budskab 

Vision

Mission

Images insite / outsite. 

Hvad skal jeg bruge af udstyr for at producer selv.

Hvad vil det koste og få lavet udenbys.

Hvad for jeg for en lav pris og hvad betyder det at omkostningerne er lave.

Markedsbeskrivelse

Hvem er målgruppen.

Salg og markedsføring

….

Designmæssig.

Images

Tøj - Design

Tryk - Design

Kendetegn/snit

Den rødetråd

…..

I forhold til at du vil gøre det mens du har en anden studier og du dermed ikke er presset rent økonomisk, synes jeg at du skal kigge lidt på crowdfunding. Jeg overvejer det stadig selv i forhold til  produktion af de færdige produktion.  Jeg ser det som et effektiv måde at komme igang på, samt en effektiv markedsføringsmulighed. Det kræver dog at du er meget afklaret med din mission og vision for at du kan fortælle dit budskab, f.eks via en video.

Men er du interesseret i at spare skriver du bare. Du kan læse mere om mig på min firma hjemmeside http://mindstorm.me. Vi kan evt. hjælpe hinanden, da jeg tror på at man løfter bedre i flok.

Fra Greve
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Fra  Mads Husum Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej HazzWd

Angående det med hjemmesider vil jeg sige der er to oplagte muligheder for dig, den ene ville være at oprette en http://www.shopify.com/ konti, ellers købe et webhotel inde på Uneuro og så benytte dig af deres on click installation for wordpress. Det tager lidt tid at lege rundt med, men der er masser af temaer man kan downloade som stort set er klar til brug

Mvh Mads.

Styrk dit personlige brand med en personlig hjemmeside - madshusum.com/hjemmeside

Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for din tid Meik bundesen og dit indlæg som jeg må sige, var en øjneåbner.
Mit mål generelt er, at komme igang og starte fra bunden. Min forretningsplan er ikke helt komplet endnu, men jeg har tænkt mig at starte fra scratch. Jeg har ideerne der vil kickstarte projektet, evt. Med et par T-shirts.
Jeg mangler stadig en del viden om kvalitet og markedsføring osv. Men det tænker jeg at det måske sker når jeg designen på plads først?
Og er det nok jeg promoter mit mærke via. Socialemedier, når jeg kun har så få produkter ud til at starte med ?
Eller er det en god ide, at starte et webshop op, også selvom jeg har så få produkter ?

Vh
HazzWd

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 04:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Min kone driver en systue I nord Brasillien.

De er gode til at specialfremstillet tøj efter dine ønsker.

Bengtssonglass@gmail.com 

Med venlig hilsen

Søren bengtsson

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Jan 13
Indlæg ialt: 21
Fra  Mindstorm.me Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Glad for at du kunne bruge det. Hvis du har brug for en at spare med siger du bare til :) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)