Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertering i webshop? RIS/ROS HJÆLP

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med et nyhedsbrev, så du kan fastholde nogle af de måske interesserede, til de er købeklar?

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det bare hos mig eller er der lang load tid på shoppen?

Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 11
Fra  www.stayfash.dk Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres feedback.

Kristoffer mht. SEO er det kun hvad jeg selv har rodet med, jeg ved jeg er i en hård branche, så vil ikke kommet til at lægge på side 1 lige foreløbigt, medmindre det er på special-varer, så jeg har planlagt at vente med SEO samt Adwords til vi er lidt større :)

Baggrunden har jeg også selv været meget i tvivl om, da den kan være ret distraherende, men på den anden side tænker jeg også at den gør at vi skiller os ud og bliver husket? 

Louise: Jeg har også overvejet nyhedsbrev, men er egentligt gået fra det igen. Vi bruger primær Facebook til at informere vores nuværende kunder om nyheder osv. 
- Når der ligger et nyhedsbrev i min egen mail, sletter jeg det altid uden at læse det, og det er en generel tendens, når jeg forhører mig hos venner og familie.

Kan godt være webshoppen har lang load-tid? Hos mig har den ikke, men derfor kan den selvfølgelig sagtens have det hos andre, så i må meget gerne sige til hvis det går langsomt hos jer? 
Firmaconnect.net er det når du kommer ind på siden, eller os mens du surfer rundt? Måske baggrunds-billedet spiller en rolle her? 

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, du skal genoverveje! Nyhedsbrevet er stadig nummer 1, det er gratis/billig markedsføring i modsætning til Facebook, hvor du typisk er nødt til at betale for annoncering, hvis du vil sikre dig at nå ud til mange. Og tænk lige på, at selv hvis du sletter et nyhedsbrev, betyder alene det, at du har set, at du er blevet mindet om virksomheden. Desuden: Du kan bare skrive nogle ordentlige nyhedsbreve. ;) Mine har so far en åbningsrate over 70 %, så det kan lade sig gøre at få folk til at klikke.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Tilmeldt 11. May 15
Indlæg ialt: 11
Fra  www.stayfash.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, det er jo et rigtig godt tal! Det vil jeg da lige give en ekstra tanke og få kigget nærmere på :) 

Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Megila 

Der er flere forskellige muligheder du kan gøre for at få en bedre konverteringsrate. Du skal derfor hoppe op i helikopteren for at få overblik hvor du skal holde fokus for at forbedre din konverteringsrate.  

ER DET DE RIGTIGE PRODUKTER?
Mange webshops bruger meget tid og penge på at optimere deres butikker for at forhøje deres konverteringsrate. Men mange gange skyldes en lav konverteringsrate udelukkende at produkterne simpelthen ikke er hvad kunden søger efter. Dermed kan du bruge nok så meget tid og penge for at optimere din butik, men har du ikke de rigtige produkter kommer du ingen steder. 

Du skal derfor kigge ind i din indkøbsproces. Hvordan udvælger du de rigtige produkter?. Er valget af dine produkter baseret på din eget subjektive valg - er dette den rette tilgang? Hvordan kan du forbedre dennne indkøbsprocess så du står med de produkter kunderne efterspørger?

Forestil dig en process hvor du på forhånd, inden du køber produkterne, kan forudsige om produkterne bliver populære på din webshop og dermed får flere besøgende til at konvertere til kunder. Kunne spørgeskemaer, fokus grupper, hjælp fra modeeksperter være en løsning?

ER PRISERNE DE RIGTIGE?
En af de vigtigste faktorer der afgør om kunden vælger at købe produktet er prisen. Selve prisfastsættelsen processen kan du kigge på for at finde ud af om produktets pris rent faktisk er acceptabelt. 

Jeg ved ikke om din webshop indeholder brands, hvor der sikkert er nogle faste salgspriser man skal holde sig indenfor. Men jeg syntes at kunne fornemme at din webshop mere er baseret på no-name produkter. Her er ulempen at produktet ikke har noget brandværdi som du kan tilføje til salgsprisen. 

Derfor går prisen ofte hen og blive en meget vigtig faktor for om dit produkt bliver købt. Produktet skal enten have den helt rette pris, eller så skal designet på produktet være så attraktivt - at kunden vælger at købe netop dit produkt fremfor et andet. 

Kig derfor din produktportefølje igennem og være meget kritisk overfor de priser du sætter når det er et no-name produkt. Ekspermenter med forskellige salgspriser, tilbudsgivning, rabatkoder - for at finde et prisleje som kunderne syntes er fair for produktet. 

Noget der er blevet utroligt populært de sidste par år er “deals of the day/week". Sæt et nedtællingsur på selve tilbudet, der står og tæller ned. Det vil ofte få kunderne til at reagere i stedet for at vente og dermed få konverteringsraten til at stige på det pågældende produkt. Jeg vil nok også smide dette på forsiden af min webshop, for at skabe et bedre blikfang end nuværende. 

OMSÆTNINGSHASTIGHED PÅ DINE PRODUKTER
I takt med dine shop for flere og flere ordre er det meget vigtigt at kigge på hvilke produkter du sælger eller omsætter hurtigst på og hvilke der blot ligger på dit lager i lang tid. Denne viden kan bruges til forskellige tiltag i din virksomhed for at forbedre din konverteringsrate på webshoppen. 

Jeg vil simpelthen tage en given periode og se hvor hurtigt det enkelte produkt bliver solgt. Har du 1 produkt der bliver solgt hver 5 dag, fremfor et produkt der bliver solgt hver 20 dag, så har du en god identifikation for hvilke produkter der er hotte i dit sortiment. 

De produkter du omsætter hurtigst på, skal være på din forside. Det vil nemlig hjælpe med at sænke din bounce rate på forsiden og dermed lokke flere kunder ind i din butik og dermed have større chance for at konvertere dem som kunder. Blikfang er utroligt vigtigt og du har kun meget få sekunder til at fange kunden, før de er væk. 

Det er også et vigtigt nøgletal at vide, når det kommer til markedsføring. De produkter du sælger flest af, er ofte også dem som skal bruges i markedsføringen. Det vil forbedre din CTR på dine banner materialer (medvirker til lavere klikpris) og sikre en højere konverteringsrate end et produkt der har ligget på lager de sidste 90 dage. 

Omsætnignshastigheden fortæller dig også hvilket produkter du virkelig skal holde øje med når det kommer til indkøb af produkter. Er de populærer produkter ikke på din hjemmeside, fordi du enten er løbet tør eller ikke har fået genbestilt, vil du se din totale konverteringsrate på webshoppen falde. Hold en god indkøbs disciplin.  

DET TEKNISKE
Hvis du har Google Analytics installeret kan du hurtig finde ud af hvor i processen kunden falder fra. Er det på forsiden? Er det på produkt siden? Er det i indkøbskurven? Alle sider kan forbedres, ved at holde øje med Google Analytics. Du skal derfor implementere nogle tiltag og holde øje med om bounce-raten falder eller stiger. 

Forsiden er ofte en af de mest besøgte sider på en hjemmeside. Du skal derfor skabe et rigtigt godt blikfang for at fastholde kunden. Jeg har en fornemmelse af at prisen ofte har en kæmpe betydning for kunden. Derfor vil jeg opsætte en test, hvor du implementere de bedste tilbud på forsiden. Herefter kan du sammenligne bounce raten på nuværende forside samt den nye med tilbudene. 

Produktsiden er også en af de vigtige sider, da denne skal overbevise kunden om de bare må eje produktet. Derfor er det meget vigtigt du kigger på om alle de rigtige informationer er på produktsiden. Produkt-tekster, størrelser, produkt billeder, leveringstider og lager status skal stå kniv skarpt. Jeg vil nok flytte produkt teksten op til højere for billedet og få KØB HELE LOOKET højere op, få eksperimenteret med om features som KUNDER KØBTE OGSÅ eller RELATEREDE PRODUKTER vil have en gavnlig påvirkning på konverteringsraten. 

Indkøbskurven er ekstremt vigtigt da kunden har vist de er interesseret i produktet. Derfor vil jeg arbejde rigtig meget med Google Analytics og Content Experiments. Her har du mulighed for lave forskellige indkøbskurve hvor du tilføjer forskellige varianter og dermed kan finde den der konvertere fleste besøgende. Her skal du gøre dine egen erfaringer om hvad der virker med tryghedslogoer, unødvendige støj, farve af bestillingsknap mv. 

Jeg håber dette kan sætte lidt tanker igang - der er masser af spændende ting at lærer - men det meget vigtigt at have styr på sine tal, så du hele tiden bevæger dig i den rigtige retning. 

Giv den gas :)

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)