Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Billys billing bruges til Aps?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg søger et nemt regnskabsprogram til mit lille Aps firma. Jeg skal bruge det til momsregnskab, årsregnskab osv OG det skal virke på en MAC :-)

Har læst om Billys billing men kan ikke lige gennemskue om de primært henvender sig til enkeltmandsfirmaer ligesom webregnskab.dk.

Jeg har lige opsagt min revisor da jeg alligevel selv ordnede alle bilag osv, men han har selvfølgelig stået for udregning, indberetning og alle de ting som jeg ikke aner et dyt om! Men håber at jeg med et simpelt regnskabsprogram kan få krammet på det.

Nogle gode råd eller erfaringer?

Mvh Birgitte

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens benytte Billys Billing til dit APS, du kan også tage et kig på Dinero.

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Tilmeldt 8. May 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 5
Fra  Billy Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgitte

Du kan sagtens bruge Billy til dit APS :)

Hvis du er i tvivl om noget kan du altid ringe til supporten på 60 24 60 24, som er åben 7 dage om ugen.

Du behøver heller ikke vide noget om regnskab for at komme igang. Det er meget brugervenligt og lige til. 

Hilsen Dan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan sagtens bruge billy eller dinero med flere, men du kan ikke udskrive årsregnskabet så det er lige til at indberette og du skal jo vide noget om skattereguleringer osv hvis du også selv vil indberette

Du skal tænke på, at du jo ikke bare starter i nyt program, hvis du frem til Maj har bogført i andet - så for kontinuitet var det måske godt at forsætte med det program du bruger idag. Hvad bruger du?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg har brugt revisor frem til nu. Men det er blevet for dyrt og jeg synes firmaet er så lille, at jeg burde kunne lave det selv via et regnskabsprogram. Og så evt få en bogholder til at gå det efter.

Jeg brugte hele dagen i går på at starte Billys Billing op, taste ind, oprette osv. Da jeg kom til banksynkroniseringen gik det helt galt. Jeg ville slette det hele, men det kunne jeg heller ikke. Nu tænker jeg at afprøve et andet program som måske er mere mig. Men jeg ved ikke hvilket jeg skal kaste mig over.

MVH Birgitte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

BB kan sagtens bruges - men det kan Dinero i høj grad også. Det med banksynkronisering - når du ikke har brugt programmet før, vil under alle omstændigheder kunne give problemer og det er ikke et godt tidspunkt at skifte midt i året.

Du skal i princip ha alle bogføringer ind i det nye, og så vil bank jo stemme med det samme og du kan droppe at skulle synkronisere, men du skal ha hele året ind fra 1/1 + jo en primobalance ud fra ult 2014 ult. balance

Jeg vil kraftigt råde dig til, at finde en bogholder og teste Dinero. Der kan du i liste finde revisorer og bogholdere der kan hjælpe med at lægge dit gamle ind i det nye fra start - Det andet tror jeg ikke på du klarer selv

venligst john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar! Men jeg skal ikke skifte fra et program til et andet. Jeg skal have mine bank posteringer samt nøgletal ind i et nyt program, så jeg fremover kan bruge det. Det kan vel ikke passe at jeg skal have alle posteringer ind, siden firmaet startede? Der er jo lavet regnskab for det. Kan godt se at jeg skal gå et regnskabsår tilbage. Mit regnskabsår slutter 30/6, nemlig midt på året.

men jeg vil gerne finde en bogholder der kan hjælpe mig godt i gang!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ha nyt program = som at skifte fra et til et andet. Når dit år sluttede 30/6, er du så et selskab og ikke en personlig virksomhed?

Ikke den store forskel men det er vigtigt at vælge om du skal ha kontoplan som det ene eller andet. Du skal ha ultimobalance fra 30/6 ind som primo balance 1/7 som det første - og så bare bogføre fra 1/7 og frem, så vil bank stemme.

I Dinero kan du finde liste over bogholdere der assisterer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er et ApS selskab.

Det er lige med at finde ud af hvad ultimo og primo balance er og hvordan jeg får det ind. Det var det der gik galt. Men når jeg skal lave momsregnskab nu for første halvår 2015 og årsrenskab senere på året, er det så ultimo/primo balance fra 2014?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)