Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cupcake Webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 2. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg går rundt med en idé om at starte min egen online cupcake webshop.
Jeg har set at det er en succes i USA og at det kan lade sig gøre.
Ulempen er at kunderne kan ikke se og smage produkterne, inden de køber dem.
Men derfor har jeg tænkt mig at markedsføre min shop, ved at dele smagsprøver ud på gaden evt, samt visitkort/flyers/brochurer osv.
Kunderne kan hente varerne hos mig eller jeg kan tage ud og levere.

Men er det en god idé?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo prøve, at teste det i det små, før du går i gang med at få udviklet en større webshopløsning.

Prøv at dele smagsprøver/visitkort/flyers osv. (og andre brug markedsføringsformer, som du kan tænkes at bruge når din webshop er oppe at køre) og se hvor mange mennesker, du kan få ind på en skrabet bestillingsside (hvor folk f.eks. kan se et telefonnummer, de kan ringe deres bestilling ind på).

Hvis du 1) kan få folk til at besøge din skrabede bestillingsside og 2) få nogle til at lave en bestilling bare ved at ringe ind, så ser det ud til at være en idé, du skal arbejde videre på at få ordentligt op at køre.

Hvis du ikke kan få folk ind på din bestillingsside eller få dem til at bestille, kan det være, at du skal prøve med andre markedsføringsformer eller gøre det mere attraktivt at bestille dine cupcakes. Det kan også være et tegn på, at din idé ikke bliver nogen succes, og du skal bruge din tid, energi og penge på et andet projekt.

Det scenarie jeg har stillet op for dig er inspireret af The Lean Startup, som du kan læse mere om her: http://theleanstartup.com/principles. Kort fortalt er lean startup en måde at teste tidligt og se om et koncept holder eller ej.

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Merima,

Jeg synes at hele cupcake-konceptet virker som et rigtigt spændende forretningsområde, hvis man selv har interesser i den retning. Det har jeg ikke, men jeg kan se nogle spændende udviklingsmuligheder i det.

Har du tænkt dig at sælge bake-off som kunderne selv kan varme og bare færdigt, har du tænkt dig at sælge færdigbagte og friske cupcakes eller har du tænkt dig at sælge ingrediens-pakker til at bage det hele fra bunden? Eller alle tre variationer?

Venligst,
Kenneth

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra Randers
Tilmeldt 2. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikk opvarme cupcakes, da cremen (frosting) ovenpå smelter.

Kunder kan ringe ind og bestille f.eks 10 cupcakes til et bestemt tidspunkt, og så laver jeg dem inden de skal modtages, så de er helt friske, på den måde :-)

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Merima

Jeg er personligt ikke fan af The Lean Startup som beskrevet i denne tråd. At få folk ind på en hjemmeside er ikke det samme som at generere salg. Det er også noget helt andet at ringe ind og bestille i forhold til at bestille via en webshop. Selvfølgelig skal man tage handling når man begynder at få noget brugbart data, men at teste om noget giver forretningsmæssig mening ved at starte noget op med et andet koncept, er at sammenligne apples and oranges.

Nok om det. Problemstillingen med, at man ikke kan smage produkterne er det samme som, at man ikke ved, hvordan maden på en restaurant smager før man har spist der. Folk har heller ikke mulighed for at prøve tøj på nettet før de køber det, men det stopper dem heller ikke. Gode anmeldelser kan evt. kompensere for manglende smagsprøver.

For mig at se er dit største problem fragten. Da cupcakes relativt hurtigt når deres udløbsdato, skal du som sagt selv levere dem eller få en kurér til at gøre det. Dette begrænser dit leveringsområde betydeligt og kan blive et logistikmæssigt helvede, hvis du får mange ordrer. Hvilke transportmuligheder har du? Hvor mange cupcakes kan du have med af gangne og hvor mange kunder kan du levere til på en dag? Ti cupcakes er ikke særlig meget og jeg tvivler på at det kan svare sig, hvis man regner tid til at bage + ingredienser til cupcakes + emballage +  tid til at levere + transportomkostninger sammen. Det er endda uden at tage højde for en masse andre omkostninger fx. hjemmeside, lokaler, visitkort/flyers/brochurer ol. Har du prøvet at regne på tallene?

Har du mulighed for at sende et link til de amerikanske udbydere af cupcakes, som du siger er en success? De fleste jeg har fundet har fysiske locations og bruger mest deres online tilstedeværelse på at sælge bulk til fx. bryllupper.

Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg elsker cupcakes!

Min absolut favorit er Sprinkles Cupcakes som startede i Beverly Hills, og som vi også har her i Silicon Valley. Ja, faktisk er Sprinkles blevet en succesfuld kæde med cupcake forretninger spredt over hele USA. Jeg valgte endda at få leveret Sprinkles cupcakes istedet for en bryllupskage til vort bryllup. De sender ud, de har "hæveautomater" hvor man kan købe en cupcake, og de sælger også i deres butikker. (se mine billeder af Sprinkles Cupcakes)

Hvis man har set Shark Tank, har man måske også set Wicked Good Cupcakes (https://www.wickedgoodcupcakes.com). Deres koncept er ret interessant, de sælger cupcakes online, og de sælger dem i et glas, hvilket giver dem forlænget holdbarhed.

Jeg tror at det er muligt at sælge cupcakes online, men det kræver en solid branding indsats. I opstarten ligger de største muligheder nok i at levere til events.

Mvh Carsten

 

Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Billig-Bredbånd.nu Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende idé men jeg er også i tvivl om, hvordan det med leveringen vil foregå / hænge sammen.

Hvis du skal køre ud med cupcakes, så skal der jo også betales for benzin, bil osv...Selvfølegelig, hvis du sætter et maks antal, kan det godt hænge sammen, men hvor ofte vil folk lige køber 10 cupcakes.

Prøv evt. at tjekke ebager.dk ud - der kan du måske lure lidt af, hvordan de gør det. Tror dog det mest er erhverv de går efter, men det kunne du måske også ?:)

Brug for nyt bredbånd? Tjek min side www.billig-bredbånd.nu ud!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)