Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til labeldesing for økologisk premium vodka

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, jeg har en sjov udfordring til jer, som jeg håber I vil hjælpe mig på vej med.

Det drejer sig om den nærmest håndlavede vodka, jeg importerer fra Sverige.

Producenten har valgt en solid høj flaske med markant bund som signatur og forsyner flasken med en minimalistisk label i toppen. Ideen er, at dette skal vække kundens interesse og igangsætte dialogen omkring produktet med bartenderen.

Udfordringen er her af få vendt den ikke eksisterende label midt på flasken til noget positivt. Sætter man fx flasken upside-down i et spiritusanlæg, så er 2/3 dele af lablen skjult og det er et stort problem, siger min kontakt, der sidder på 80% af dette marked. Potentielle kunder kan ikke genkende produktet/brand og vil derfor vælge noget andet i stedet for og gå glip af muligheden for at smage på en rigtig god vodka lavet på økologisk svensk rug.

Efter lidt brainstorming kom vi frem til selv at designe en label - en smal stribe langs på flasken, måske med selvlysende skrift så det kun er synligt med passende belysning.

Hvis du har en bedre ide, håber jeg, du vil bruge lidt tid på at ridse det op for mig. Der kan være 720 flasker på en palle, så det må helst ikke være for tidskrævende.

Få mere at vide om produktet ved at læse anmeldelsen hos Sjønnes Barskab, som er gået i gang med mixologi-lege efter jeg donerede en flaske Virtuous Vodka Blond http://sjoenne.com/barskab/virtuous-vodka-blond/ 

Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg mon valgt det forkerte forum? Kan det virkelig være, at der ikke er nogen herinde, som havde lignende udfordringer?

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror umiddelbart Jeres idé er meget god.

Jeg tænker jeg ville få en designer til, at udarbejde et rundt logo/design lavet som hologram (som du f.eks. kender fra dit kreditkort).

Jeg ville få lavet det i "vintage" "old-school" design - holdt meget simpelt. På den måde ville det kunne ses også hvis det hang i en bar uden speciel belysning. Er der lidt mere natklub-agtigt lys, ville hologrammets farvespil fremstå tydeligt.

Synes faktisk flasken er flot som den er, så ville passe meget på med at overklistre den med for meget tam-tam.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Det lyder spændende - økologisk vodka, se det var sådan en jeg nok ville unde mig at prøve - hvis jeg altså kunne se labellen!!!

Jeg syntes umiddelbart at din idé med selvlysende skrift - eller generelt et salgs argument som ikke altid er fuldt tydeligt - er en rigtig dårlig idé.

Jeg er selv grafisk designer, og har lavet en del emballage projekter gennem tiden. Noget af det som der næsten altid er fuld fokus på, er salgargumentet - og da specielt hvis man har noget virkelig unikt at byde på - som f.eks en økologisk vodka!

Derudover så ser jeg ikke helt sammenhængen mellem økologi og den selvlysende effekt., premium/exclusive heller ej.

Ang. brand og genkendelighed, er det ofte flaskeform/flaske farve og/eller generel markedsføring som booster dette - og altså ikke nødvendigvis dit label - det er mere komplekst end bare lige sådan... Der er mange faktorer der spiller ind. Jeg tænker, med dette produkt, er det vigtigt at dem som sælger din flaske, er orienteret om oprindelse og salgsargumentet for netop dit produkt. 

Nu kender jeg slet ikke din målgruppe, men det lyder jo lidt som om at du målretter dig mod natteliv/klubber - og så kan det jo godt ske at lidt lys og pang-effekt vil være en god idé. 

Umiddelbart, vil mit bedste råd være at få et godt navn på produktet, da folk husker dette. Lav en "mini" marketingsstrategi i forhold til målgrupper, segmenter, udfordringer osv., - inden du tænker design.

Og så kan jeg kun opfordre dig til at søge assistance hos et bureau eller grafisk designer med erfaring. Der er både tid og penge at spare i det lange løb.

Mvh Nikolaj

Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Takker for jeres konstruktive feedback Nikolaj og sats.
Sats: umiddelbart kan jeg godt lide ideen, men er lidt bange for - uden at vide det - at hologram etiketter ligger i den dyre ende af potentielle løsninger og dermed sprænger mit beskedne budget.
Nikolaj: du har helt ret mht. selvlysende skrift! Det er no-go. Hen over weekenden er der kommet nye bud på mulige løsninger. Det, der hitter p.t. er en stribe langs flasken med piktogrammer, der fremhaver produktets egenart: 1. økologisk, 2. ufiltreret, 3. kontinuerlig destillering. Men det skal helt sikkert modne lidt endnu før det er klar til at blive søsat.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)