Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi nakker dig, Kloge Aage

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

... og så smed jeg lige et komma ind i din overskrift, så den giver grammatisk mening Cool.

All the best.

Hans

Fra Bagsværd
Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin,

Efter at have arbejdet professionelt - som selvstændig - med udviklingen af potentialet hos de 10% bedst begavede i over 3 år, har jeg empirisk belæg for at sige, at virkeligheden er mere nuanceret end som så:

1) De begavede findes i alle samfundslag

2) Langt fra alle højt begavede får gode karakterer, en lang uddannelse eller gør karriere i en bank

3) En meget stor del af dem bliver - efter et langt CV med mange forskellige jobs - selvstændige og har succes med det

Men du har delvist ret i, at nogle af dem kan have svært ved at skulle anstrenge sig og tage det lange seje træk.

Læs mere her: http://belastendebegavet.dk/har-du-svaert-ved-at-gennemfoere-det-lange-seje-traek/ 

Her er også 7-8 tips til andre, der kan have svært ved det. 

Wink

Hav en god dag derude.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ann C.:

1) De begavede findes i alle samfundslag

2) Langt fra alle højt begavede får gode karakterer, en lang uddannelse eller gør karriere i en bank

3) En meget stor del af dem bliver - efter et langt CV med mange forskellige jobs - selvstændige og har succes med det

Præcis.

Jeg ledte faktisk efter en måde at formulere det samme på - uden at det skulle virke alt for "Hold kæft, hvor er Martin i virkeligeheden klog"-agtigt.

Det er en god og saglig pointe, at man sagtens kan udleve høj begavelse uden at tage høj uddannelse - det ses blandt selvstændige, men også i rigtig høj grad blandt frivillige i foreningslivet, hvor man gang på gang møder uuddannede med stort organisationstalent.

Martin har ret i, at man ikke kommer nogen vegne uden fokus og hårdt arbejde.

Men begavelse og talent hjælper altså også,

Venlig hilsen

Hans

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Istedet for at nakke Kloge Åge, vil jeg hellere ansætte ham Smile

Jeg havde selv for travlt med at starte virksomhed da jeg gik på universitetet, så jeg fik det aldrig gjort færdigt. Men jeg vil super gerne ansætte de klogeste hoveder, da de kan tilføre meget værdi.

Når jeg besøger virksomheder som Facebook, Google og lign. og snakker med deres algoritme-folk, føler jeg mig godt nok dum. Men jeg tænker også at det kunne være fedt at have dem til at arbejde for mig. Så lad os dumme starte virksomhederne, tage den økonomiske risiko, og så ansætte Kloge Åge til en fed hyre, til at skabe fantastiske produkter.

Mvh Carsten

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)