Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om investering af crowdfunding, fradrag m.m.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger konkret viden ifht. nedenstående, som jeg håber, I kan hjælpe med. Undlad venligst spekulationer, da jeg selv har rigeligt ;)

Jeg har fået en rigtig god idé, som desværre koster en god portion penge i opstart grundet udvikling af kompliceret hjemmeside samt app. Derfor er mine overvejelser havnet på crowdfunding.Mine potentielle kunder (erhverv) vil forhåbentlig finde så interessant, at de kan lokkes til at betale et form for oprettelsesgebyr på forskud, mod at blive en del af projektet fremadrettet.

Mine spørgsmål lyder som følger:



1. Kan ovenstående gå under reward-baseret crowdfunding? Modydelsen er, at giverne efterfølgende bliver en del af projektet - gratis.

2. Virksomhederne, der vælger at støtte op via crowdfunding'en, bliver en del af siden, hvilket vil have væsentlig markedsføringsværdi. Kan de således få fradrag for deres bidrag?

3. Lad os sige, at det lykkes mig at indsamle kr. 300.000,- + moms til min CVR-virksomhed (IVS). Kan jeg via mit firma bruge pengene på investering i udvikling af hjemmeside, app m.m. og dermed undlade at betale skat heraf (fradrag)? Eller kan beløbet i princippet halveres grundet SKAT? Hvordan foregår det?


På forhånd mange tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)