Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd om it-udviklingsværktøjer i skyen - god Cloud løsning

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg ved ikke hvormange data der er tale om, men det er mange ( i min optik - det er sikkert ikke på niveau med en bank o.lign) 

Det hele handler om at hjælpe ansatte inden for den offentlige sektor i at opfylde lovmæssige krav og lave produktionsplanlægning så gnidningsfrit som overhoved muligt. Køkkenerne er altid nedprioriteret og har efterhånden ikke mange ressourcer tilbage. Mange dør derfor i de it løsninger der allerede er på markedet, da de skal indtaste og vedligholde, råvare, priser, næringsoplysninger, tilsætningsstoffer, menuplaner osv. Alle de oplysninger incl. opskrifter og menuplaner vil derfor være udarbejdet i den store fælles database. Et plejehjems køkken skal derfor kunne vælge at anvende en menuplan som er foruddefineret fra vores side, så den overholder lovgivningens krav men også en pris og sæson bestemt, som gør det muligt for kunderne at kunne bruge den. De vil derfor kunne hente menuplaner med tilhørende opskrifter, indkøbslister osv. ind i deres bruger applikation, som er knyttet op på et login. Hvis de så ikke ønsker at lave alle opskrifterne som vi foreslår eller ændre i menuplanen skal det kunne gøres lokalt og gemmes, men så det ikke får indflydelse på de menuplaner vi har i den store fælles database.
I kundens "egne" applikation (eller hvad det er) skal kunden ligeledes kunne gemme borgernes cpr nummer og andre personlige data, når de eks. screenes for undervægt. Denne applikation er så kun tiltænkt ældresektoren, en anden applikation er så til børneinstitutioner, hvor de vil kunne hente data, som svarer til anbefalingerne for børn i alderen 1-6 år. osv. Hvis dette så bliver en succes, så er det på sigt tanken at fortsætte ud til slutbrugeren evt. pårørende til den ældre borger eller forældrene til barnet i institution, til eks. menuvalg osv.
Der er ialt tale om 6 målgrupper, der har nogen data til fælles og andre er specifikke for den enkelte målgruppe. Så man skal enten kunne gøre brug og gemme forududarbejdet materialer eller man skal kunne indtaste, oprette, tilrette og gemme egne ting.
Håber det giver lidt mere mening.
Helle

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Tak for indspark.
Har forsøgt at uddybe lidt mere.

Hilsen

Helle

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg har vist ikke fået beskrevet mit problem godt nok. Men en ting ved jeg og det er at det drejer sig bestemt om mere end et par dages arbejde.

Tak for dit indspark.

hilsen

Helle

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på at det Mikkel mener er at selv om det er "nyudvikling" så er der en masse hjælp at hente, som kan sparke projektet igang.

Jeg læste din beskrivelse, og det virker som en god start. Men, det er ikke noget der ligner en kravspecifikation, som rå-udvikler kan arbejde med. Du har stadig brug for krav til alt fra teknik til svartider i systemet.


Kender du ikke en nørd, som kan bygge en test-version hurtigt? - Noget som ikke koster for meget og noget som kan smides væk uden at det gør ondt.

Dennis

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Du bliver nok nødt til at uddybe lidt mere, da jeg ellers er tilbøjelig til at give Mikkel ret i, at det ikke er den største opgave. En database med ren læse-adgang er ikke det største problem.

Det bliver til gengæld straks mere omfattende, såfremt I skal have en masse værktøjer bygget op omkring det. For skal de 6 portaler også leveres sammen med den centrale server, eller vil du blot have et tilbud på den centrale server?

Hvordan kommer data ind i serveren, skal I have et kontrolpanel hertil? Hvad skal dette kontrolpanel kunne?

Sæt dig ned og skitser processen fra start til slut - dvs. fra I får en opskrift til den printes ud på plejehjemmet. Stil så følgende spørgsmål til hvert led:

- Hvem udvikler det?
- Hvad skal det have af funktioner?
- Hvad skal virke sammen med dette led?
- Hvad har jeg råd til at betale for dette led?

Stil spørgsmålene og planlæg vejen frem, så skal det nok lykkes dig at ram' :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Tak for indspark - det lyder som en god plan.

Helle

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Super idé - jeg har lavet en form for tråd og beskrevet det ned i detaljer, men mere på hele funktionssiden.

Det er en interessant tanke også at gøre det rent udviklingsmæssigt.
Det vil jeg helt sikker gøre.

Det vi var meget i tvivl om var også hvilken cloudløsning der vil kunne håndtere løsningen uden det skulle koste brugeren formeget i abonnement, og her havde jeg hørt at:

Microsoft er billig at komme igang med, fordi der eksistere et godt fundament i forvejen, men er dyr på antallet af licenser, hvor drupal m.v er dyre i opstart fordi alt skal laves fra scratch men billig i licenser.

Helle

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)