Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd om it-udviklingsværktøjer i skyen - god Cloud løsning

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med at planlægge sidste fase af en stor It-løsning.
Det drejer sig om en stor database, hvorfra der skal hentes data til 6 forskellige målgrupper - 6 forskellige applikationer.
Databasen skal kunne selektere, der skal kunne være personfølsomme oplysninger.
Nogle data vil være ens for målgrupperne og nogen vil være specifikke til en enkelt målgruppe.
Det skal ikke være en løsning som f.eks. JYSK, der anvender drupal, da det er en inaktiv løsning.
Det her skal være en aktiv løsning, hvor hver bruger skal kunne hente data fra den fælles database, lagre den i eget login i den pågældende applikation og tilrette den så den bliver personlig.
Så det bliver et en-vejs it-system, men vedligeholdelsesfrit og personligt for den enkelte bruger i forbindelse med stamdata.

Er der nogen herinde der kan hjælpe med forslag til hvilken platform der vil passe til denne løsning.
Vi vil meget gerne være fremtidssikret - så godt man nu kan i denne hurtige it-verden.

Forventet antal brugere i første omgang 5000 pr. applikation.

På sigt er det tanken at slutbrugeren også skal have adgang til udvalgte data - og her er antallet af brugere ligenu ikke estimeret.

Jeg håber der er nogen her der ved en masse om it og it løsninger.

Glæder mig til at høre jeres kommentarer

Helle

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Herlin:
Er der nogen herinde der kan hjælpe med forslag til hvilken platform der vil passe til denne løsning.

Søger du et produkt med disse egenskaber, eller søger du råd om hvilke platforme og teknologier et sådan system kan bygges op af (nyudvikling)? 

Mvh Carsten

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak det vil jeg prøve.

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Jeg søger råd og idéer , da det er til nyudvikling.

Vi har forsøgt at undersøge nuværende produkter, men mener ingen af den kan løfte de krav der er i forskellige niveauer.

Helle

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

De produkter jeg umiddelbart tænker på, som måske kunne bruges, er: Oracle (forskellige produkter), Tableau, 1010data.

Det bliver hurtigt en lidt større diskussion hvis det er til nyudvikling, der er så mange muligheder, det kræver mere info at kunne rådgive ordentligt.

Mvh Carsten

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Hvor meget data snakker vi om? Og hvordan skal det kunne udvælges?, er det noget man skal kunne vælge udfra noget fritekstsøgning eller er det mere attributbaseret, eks.vis postnummer og vægt.

Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Mentium Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Som jeg høre det vil det kunne baseres på en almindelig sql løsning, som man vil designe udfra multi tenant architecture, der er flere måder der kan designes i praksis. Der findes manger cloud baseret løsninger på markedet for tiden, men nogle af de pubulære er Microsoft Azure og amazon, jeg vil dog anbefale Azure da de har nogle fornuftige priser, god mulighed for skalering og mulighed for integration at mobile Api.

Men som Carsten skriver skal der nok lidt flere informationer til før det kan blive konkret nok.

Mvh. Mads

Mentium - Fra idétilpasning, gennem softwareudivklingen, til en fungerende løsning - vi er med hele vejen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der lyder ret simpelt, det er noget en trænet udvikler vil kunne lave på et par dage. Mht. skalering så er det intet problem at skalere læse-requests.

Du kan endda lavet det MySQL hvis du har lyst ... det er virkelig ikke noget der er særligt udfordrende. Som de andre siger tror jeg du skal komme frem med lidt flere detaljer, du er velkommen til at give mig et uforpligtende kald, så kan det enten være jeg kan hjælpe dig eller sende dig i retning af nogen som kan. mikkel@mikjaer.com / 41 28 28 08

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten 

Det kan jeg godt forstå.

Jeg kan også godt se på indlæggene her, at jeg ikke har formået at udtrykke mig klart og tydeligt. Det er selvfølgelig en forudsætning. :-)

Jeg tror nu alligevel jeg har fået nogle idéer til hvad jeg kan gå videre med, så endnu engang tak for hjælpen.

Hilsen

Helle

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)