Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Import og godkendelse af en sportsdrik/energidrik i pulverform :S

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, især folk med forstand på fødevarer!

Jeg faldt over et helt unikt produkt på min sidste udlands rejse og fik den fantastiske ide at starte import af produktet. Jeg er studerende og tænkte i starten at det ikke ville blive noget problem. Men… Efter mange timers research på fødevarestyrelsens website står jeg med nogen problmer som stiger mig lidt overhovedet. Kompleksiteten af de forskellige eu-regulativer gør mig totalt konfus. 

Jeg er dog kommet frem til at der er sat generelle tilladelser i forhold til hvormeget og hvilke vitaminer/mineraler et produkt må indholde. 

Ud fra den viden er jeg kommet frem til at det kun er B2, B6, B12 og Koffein som jeg ikke skal søge om godkendelse til. Derudover går B3, B5 og B8 også under de generelle tilladelser, men mængden i mit produkt overstiger det tilladte. Selve produktet er et pulver som blandes med vand. Her er indholdet i produktet:

- B2 Sodium Phosphate (3 mg.)
- B3 Niacin (16 mg.)
- B5 (5 mg.)
- B6 (1,5 mg.)
- B8 Inositol (10 mg.) 
- B9 Asam folat (100 mcg.)
- B12 (1 mcg.)
- Royal Jelly (2 mg.)
- Taurine (1000 mg.)
- Ekstrak Ginseng (350 mg.)
- 1, 3, 7 Trimethylxanthine/Koffein (50 mg.)

- Aspartame
- Acesulfame -k 
- Sod Bicarbonate
- Citric Acid

Selve produktet efter opblanding er er på 300 ml. 

Jeg har svært ved at fastlægge hvilken type produkt det er. Sportsdrik eller Energidrik ud fra det ovenstående indhold. 

Det koster ifølge fødevarestyrelsen 33.000 kr. blot at sende ét enkelt vitamin til godkendelse og der er RIGTIGT mange penge hvis jeg skal ind og søge om syv. Så hvad i alverden skal jeg gøre? Fødevarestyrelsen vil ikke hjælpe, da det er mit eget ansvar, at sørge for at produktet lever op til den meget komplicerede lovgivning.

Nogen der har et råd eller kan tilbyde konsulterende hjælp?

På forhånd mange tak!

Frederik Anker Jensen 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederikankerjensen:
Nogen der har et råd eller kan tilbyde konsulterende hjælp?

 http://cibis.dk/prisliste/  

Du kan sikkert få et tilbud på hjælp der

 

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederikankerjensen:

Jeg har svært ved at fastlægge hvilken type produkt det er. Sportsdrik eller Energidrik ud fra det ovenstående indhold. 

Det koster ifølge fødevarestyrelsen 33.000 kr. blot at sende ét enkelt vitamin til godkendelse og der er RIGTIGT mange penge hvis jeg skal ind og søge om syv. Så hvad i alverden skal jeg gøre? Fødevarestyrelsen vil ikke hjælpe, da det er mit eget ansvar, at sørge for at produktet lever op til den meget komplicerede lovgivning.

Nogen der har et råd eller kan tilbyde konsulterende hjælp?

Jeg vil nok kalde det en Energi drik

- Taurine (1000 mg.) 
- Ekstrak Ginseng (350 mg.)
- 1, 3, 7 Trimethylxanthine/Koffein (50 mg.)

- Hmm kun måske, kan du få lavet alle testene gratis, skriv til mig hvis det kunne være interessant

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Jul 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Gider du at linke siden, hvor man ser hvor meget der må være?

Mvh Jacob

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Du oplyser ikke om de opgivne stofmængder er i koncentratet(pulveret) eller i den færdig blandede opløsning?

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i det koncentrerede pulver. :)

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)