Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retmæssig eller uretmæssig fyret?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har arbejdet for en større detailkæde i knap 10 måneder. Jobbet er gennem et vikarbureau, og mine ugentlige timer svinger fra alt mellem 5-40 timer. Jobbet går ud på at pakke ordre som kommer ind. Vi bliver målt på hvor mange linjer vi plukker i timen, og alt efter hvor godt det gøres kan man opnå nogle forskellige niveauer. Hvor rød er dårligt, gul er middel og grøn er godt. Ens aktivitetsnivaeu er meget svingende, og stort set alle der pakker ordre svinger mellem rød og grøn. Man svinger meget, da man kan være heldig og få en super let ordre, så man nemt bliver grøn. Eller man kan være uheldig, og få en slem ordre som virkelig er tidskrævende og man så rammer det røde felt. 

Efter knap 10 måneder, hvor jeg har været mødestabil, og kommet til tiden og udført mit arbejde. Ja så fik jeg et opkald igår fra mit vikarbureau, om at detailkæden ikke længere ønsket af have mig som ansat. Da de mente at jeg ikke udførte jobbet godt nok. Dog mener jeg selv, at jeg altid har gjort hvad jeg kunne. 

I dag går jeg så ind for at tjekke mit vagtskema, da jeg vidste at jeg havde en vagt nu på fredag. Da jeg er inde i skemaet kan jeg så se at vagten er væk. Det forstår jeg intet af, da jeg nemlig udfra min kontrakt har 1 måneds opsigelse. Her kommer så mit spørgsmål, kan de godt bare opsige mig fra dags dato?

Hvad kan jeg få ud af og klage?

Håber i kan hjælpe, tak på forhånd.

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 05:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke du vil få så meget ud af at klage nogen steder. Det er vel vikarbureauet der har ansat dig, og de har jo som sådan ikke fyret dig, du får bare ikke flere vagter hos omtalte detailkæde. Der kan måske være noget i din kontrakt om varsling af ændringer i din vagtplan, så du måske stadig er berettiget til løn for din vagt fredag der nu er strøget.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)