Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab/driftsselskab og ansættelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har stiftet et holdingselskab med tilhørende driftsselskab. Driftsselskabets formål er, at drive vikarberau og anden telekommunikation (internettjeneste). 

Jeg er en lægestuderende, som har fået et lægevikariat på et sygehus og jeg vil gerne blive ansat via mit driftsselskab, da jeg på den måde kan indtjene penge til mit selskab - penge jeg i øvrigt vil bruge til at udvikle min internettjeneste og evt. udstede løn til mig selv (i tilfælde af at jeg skulle få behov for det).
Til dette er mit spørgsmål: hvordan kan jeg blive ansat? Og har jeg behov for at ansætte mig selv som arbejder i mit ejet selskab el. er der ikke behov for det, når det er mig der er direktør og der ikke er andre ansatte i mit selskab? 

På forhånd tak.

MVH.

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke lige, hvordan du vil tjene penge til dit selskab. Hvis du havde tænkt, at det var indtægten fra dit vikarjob på sygehuset, der i stedet skal gå til/gennem selskabet, så er det ikke muligt.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra Greve
Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.
Jeg har tænkt mig at tjene penge via mit vikarjob og via annoncer på internettjenesten, hvis dette skulle blive aktuelt senere i processen.

Jeg kender et par, som er ansat via deres virksomhed ved de sygehuse hvor de arbejder som vikar. Og tænkte i den forbindelse, at det også kunne være fordelagtigt for mig.
Jeg tænker, hvorfor det så ikke skulle kunne lade sig gøre for mig?

På forhånd tak

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 00:16