Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fed ide, men det kan jeg gøre bedre!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Christian og Co. Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Folkes!

Jeg skrev forleden til en sælger over virksomhedsbørsen her på Amino og har efterfølgende haft kontakt med sælgeren. Han har i grove træt pitched idéen/konceptet for mig (Vist hjemmeside og forklaret hvad der indgår i salget ift. logo, grafik, hjemmeside).
Efter at have gennemgået materialet (en gratis hjemmeside og en pressemeddelse), er jeg ikke et sekund i tvivl om at jeg kan gøre det bedre - Men det efterlader mig med et spørgsmål:
- Når jeg ikke har underskrevet noget der ligner en fortrolighedserklæring eller lign. er der så noget der holder mig tilbage for at prøve lykken selv? Vil man senere kunne ende med nogle reale problemer?

På forhånd taaaaaak!
- Christian

Fra Århus C
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Hvis du ikke har skrevet under på noget, eller der er patent, er der ikke noget, der kan forhindre dig i at prøve lykken. 

Det er sådan, at verden er fuld af gode ideer, men de fleste er sådan set taget. Hvilket, jeg også regner med at, din ide er. Derfor er det jo bare et spørgsmål om, at fortolke og udvikle et anderledes koncept i forhold til din konkurrenter, så du ikke bare bliver "endnu en af dem". 

Held og Lykke! Smile

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Waage Petersen:

Hej Folkes!

Jeg skrev forleden til en sælger over virksomhedsbørsen her på Amino og har efterfølgende haft kontakt med sælgeren. Han har i grove træt pitched idéen/konceptet for mig (Vist hjemmeside og forklaret hvad der indgår i salget ift. logo, grafik, hjemmeside).
Efter at have gennemgået materialet (en gratis hjemmeside og en pressemeddelse), er jeg ikke et sekund i tvivl om at jeg kan gøre det bedre - Men det efterlader mig med et spørgsmål:
- Når jeg ikke har underskrevet noget der ligner en fortrolighedserklæring eller lign. er der så noget der holder mig tilbage for at prøve lykken selv? Vil man senere kunne ende med nogle reale problemer?

På forhånd taaaaaak!
- Christian

Sikkert ikke - du skal bare afgøre med din egen moral om det er ok at snuppe andres ideer på den måde.

PS moral kan slås op i ordbogen hvis du skulle være i tvivl :-) 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Christian og Co. Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tankerne var de samme herfra
- Det vil bare være brand ærgeligt at komme igang og så brænde fingerne :D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er milevidt fra at tro at kunne gøre det bedre, til rent faktisk og gøre det bedre.
Og så skal du jo også huske at du kan blive udsat for det samme som det udsætter din freelancer for nu.

Men held og lykke med din ide.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Dalgaard:
Der er milevidt fra at tro at kunne gøre det bedre, til rent faktisk og gøre det bedre.

100% enig. 

God ide = 0 kr. værd

Dette rette team, til at udfører en middelmådig idé = Potentielt en million forretning. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

God ide = 0 kr. værd

Dette rette team, til at udfører en middelmådig idé = Potentielt en million forretning

Den holder vist ikke helt for det gode team uden idé er heller ikke noget værd.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Waage Petersen:
Han har i grove træt pitched idéen/konceptet for mig (Vist hjemmeside og forklaret hvad der indgår i salget ift. logo, grafik, hjemmeside).

Er hjemmesiden online kan der i princippet være andre der i dette øjeblik sidder og kopierer konceptet. Så snart noget går online, begynder folk at kopiere. Hvor mange er der ikke der sælger iPhone covers fordi de har hørt om en der havde succes med det. Eller golfbolde.

Er hjemmesiden ikke online, er det lidt en anden sag, ihvertfald moralsk. Men i dette tilfælde bør prisen være ret lav, medmindre der ligger meget værdi i det kode der er lavet. En hjemmeside uden traction er normalt ikke meget værd, knap nok de timer der er lagt i at udvikle den.

Det er svært at vurdere ud fra det du har skrevet hvad den rette vej at gå vil være. Er prisen lav nok, og er der værdi for pengene, havde jeg nok bare købt det og startet med ren samvittighed. Men lidt mere information ville ikke skade.

Mvh Carsten 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Den holder vist ikke helt for det gode team uden idé er heller ikke noget værd.

Synes sgu at der er mange virksomheder og brancher der tjener godt uden at have en god ide. Eller bare en ide overhovedet. Big Smile

En fantastisk ide, uden de rette til at føre den ud i livet, er værre. Ikke alt går viralt og sælger sig selv. 

Mvh Carsten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Ravn:
Den holder vist ikke helt for det gode team uden idé er heller ikke noget værd.

Synes sgu at der er mange virksomheder og brancher der tjener godt uden at have en god ide. Eller bare en ide overhovedet. Big Smile

En fantastisk ide, uden de rette til at føre den ud i livet, er værre. Ikke alt går viralt og sælger sig selv. 

Mvh Carsten

Fulkommen med Carsten. Det rette team, kan hurtigt spotte en middelmådig idé som kan gøres bedre. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)