Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er næste skridt i at få en aftale i stand med et mærke, vi ønsker at forhandle?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er i gang med at åbne en webshop, som skal sælge legetøj til børn.

Vi er langt med webshoppen og har skrevet ud til forskellige brands vi ønsker at sælge. Blandt andet i Spanien. Nu har det første brand svaret, at de er interesseret i et samarbejde med os. Vi er super glade, men hvad er næste skridt???

Hvordan laver vi en aftale med dem? Og hvad skal vi huske?

Vi påtænker, at starte ud med at købe få eksemplarer af hver, så vi ikke vil lægge inde med et kæmpe lager fra start af.

Men skal man allerede nu lave en aftale om pris osv med dem? Og hvordan griber man dette an?

Håber meget på hjælp!!!!

Fra Århus C
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have.

Så vi skal altså lave en produktionsaftale.

Et spørgsmål til - hvordan finder jeg ud af, hvad den gode pris er for varerne? Jeg kan foreløbig kun se hvad produktet sælges for? Men skal jeg forvente at kunne købe det for hos producenten?

Fra Århus C
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Undersøg markedet!!!

Tag en snak med producenten og hør hvad det vil koste at få fx 1000 enheder. Først når du har snakket med producenten om, hvad prisen pr. stk. + forsendelse osv. er, kan du tage stilling til hvad du skal prissætte varen for.  

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 73
Fra  TrueKasual Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er fuldstændigt enig med jonas omkring det med at undersøge markedet, og se hvad andre forretninger tager for deres varer både i Vejledende udsalgspris, og specialtilbud. Os på længere sigt hele tiden holde øje med de forretninger og webshops som konkurrere om de samme kunder som du gør.

Men det hele kommer jo til at bunde i hvilken slags prispolitik du gerne vil fører ;)

Og når det kommer til producenterne, så er det en god idé at forhandle om prisen (Det såkaldte prutte om prisen), og mange gange ikke bare hoppe på den første pris de smider på bordet, for de får jo også noget ud af at komme ud til flere kunder og i sidste ende sælger  flere af deres produkter. 
Du kan os evt. forhører om "specialpriser" eller "UB" varer (Uden beregning) hvis du laver et eller andet smart med deres varer, som f.eks. en slag reklame med deres varer på din hjemmeside eller lave et tilbud hvor dine kunder får halvpris på 1 af deres varer hvis de os køber et andet produkt fra dem.
(Vil dog lige sige her til sidst, at jeg aldrig har forhandlet med en legetøjsproducent før, men tænker at hvis det virker med så mange andre produkter og brands jeg har prøvet at forhandle med, så gætter jeg os på det kan bruges når det kommer til dem :P)


Du skriver da os bare en E-mail til mig på - Buchholt@live.dk, hvis du mangler en at sparrer lidt med omkring priser og salg eller hvad det nu end skulle være.

Har været 10 år i salg og detailbranchen, så er da begyndt og have lidt erfaring med sådan nogle ting ;)

MVH

Steffan

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Steffan.

Tusind tak for dit rigtig gode svar! Det lyder til du er en, vi meget gerne vil skrive til.

Super gode ideer med slagtilbud osv. Er du vandt til at handle med udenlandske producenter? Den producent her, er fra Barcelona.

MVH Ea.

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 73
Fra  TrueKasual Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har da lidt erfaring med udenlandske producenter (inden for EUs grænser), og det med fragt - Moms - Returaftaler osv. ;) Men mit arbejde har primært været med salg og handel her i danmark og norden.

Vil os sige at så længe det er inden for EU's grænser, så er det rimeligt smertefrit, da mange regler, krav og sådan noget er det samme over hele linjen, og i størstedelen af tilfældene er producenter jo også mange gange vant til eksport til de forskellige lande i EU. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)