Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAL jeg oprette virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er freelance lydtekniker, og indspiller musik. Jeg er bare i tvivl om jeg skal oprette firma, eller om jeg godt må lade være?
Jeg tjener ikke mange penge (under 50k kr om året), og jeg betaler min skat.

EDIT: Ved siden af er jeg under uddannelse, og det er her jeg tjener pengene til mit levebrød

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil kunne fratrække nogle investeringer til virksomheden (udstyr), som vil gavne dig.

Samtidig slipper du for, at skulle bekymre dig omkring SU-begrænsninger, hvis du har et selskab.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med SU er vel såfremt pengene bliver i virksomheden så længe du studerer, og kommer også an på hvilken form.

Der er fordele og ulemper - Hvis du har mange investeringer kan det godt betale sig at oprette sig :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er din omsætning der er under 50.000 per år så synes jeg det er lidt overkill at oprette selskab og få pligt til arbejdssskadeforsikring og en masse andet besvær i det leje

Jeg ville - ved omsætning under 50.000 nok slet ikke gøre andet end du gør - før regnskab og opgiv resultat til skat. Var det 50.000 i fortjeneste så måske lidt andet, så ville jeg stifte personlig virksomhed da du jo så er langt over momsgrænsen - 

Her forskel på personlig virksomhed og selskab i punkt form http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  og i personlig virksomhed kan du undgå SU modregning ved at bruge VSO men det kræver så nok omk. til revisor - i selskab undgår du det ved ikke at hæve løn

Er du til selskab trods det lille omsætning - så er her E-bog OM IVS hvor du kan læse en masse om at stifte og drive den form

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)