Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres mening om idé?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er en dreng og går nu i 1.g. Min ven og jeg har her på det sidste gået og snakket om, at starte vores eget lille "firma" op. Da vi begge er temlig gode til både billed- og specielt videoredigering, fik vi ideen, at vi kunne starte et lille "firma" som ville tilbyde folk at lave små reklame/sampler film og anden IT-design.

Så nu er mit spørgsmål så, om I tror idéen ville være holdbar. Vi regner ikke med at køre det som fuldtid, men bare som en side geshæft. 

mvh.

Jacob 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

 

Om ideen af holdbar afhænger vel lidt af hvad i kan - Hvis i er dygtige er den vel holdbar?

2 ting jeg umiddelbart kunne forestille mig var en udfordring for jer, er det økonomiske - har i udstyret til det? Det er vel noget farlig dyrt noget, det udstyr man skal bruge?

Og så om i kan få kunder i butikken.. Umiddelbart vil man nok vælge et professionelt bureau frem for 2 drenge som er meget unge, ikke har erfaring, ikke har referencer, ikke har det som fast job, kun fritidsbeskæftigelse..

Jeg tror, i skal starte med at lave en lille film gratis, i kan fx tilbyde det til et center, city-forening, kommune eller lign. Det kunne også være en større virksomhed eller måske en reklame for jeres gymnasium.. Vælg et firma/institution som vil vise reklamen på deres hjemmeside, så i kan vise hvad i kan - og så vi andre, potentielle kunder kan se, at hvis dén virksomhed har valgt jer, så er i nok også gode nok til os. Filmen skal selvfølgelig vises på hjemmesiden mod, at jeres firmanavn står nedenfor.

Lav evt. en hjemmeside med flere små filmklip på, som viser hvad i kan..

Fra Slagelse
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina.

Det lyder godt, at der er ikke er så mange komplikationer :) Men for lige at være helt sikker, er der så noget vi skal være OBS på ang. betaling af diverse ting. Så vi ikke lige pludselig får problemer med dit og dat? 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Komplikationer kan der såmænd sagtens være :-) Den værste hurdle tror jeg vil være, om i kan overbevise kunder om, hvorfor de lige netop skal vælge at bruge jer!

Jeg synes, i skal sætte jer ned og læse alt, hvad i kan finde i bøger og på nettet om at starte virksomhed og starte med at finde ud af, hvordan i vil klare betalinger og evt underskud/overskud.. Penge mellem venner kan blive noget skidt, hvis i ikke har nogle klare aftaler.

Og så måske kun investere i det allermest nødvendige, indtil i har fundet ud af, om det kan gå - så i ikke står en dag med 50.000 kr udstyr og ingen indtjening.

Omkring skatteregler osv vil jeg helst ikke svare på.. jeg ved da en del, men er ikke så sikker i min sag omkring nogle ting, så her skal i nok kontakte told& skat eller evt spørge en revisor her på amino..

Der findes en hel masse steder på nettet, hvor man kan læse om det, prøv at google lidt på fx iværksætteri, virksomheds opstart m.m.
Hvis i har en kammerat som går på handelsskolen, kan i spørge, om ikke i må låne et par bøger en weekend.

Sæt jer ned og lav en brainstorm.. skriv alle fordele og ulemper ned på et papir, samt jeres mål, ideer, osv.
Læg budget og læs om virksomhedformer osv., så i er så afklarede som muligt med, hvad der skal ske.

Når i har gjort det, så få en anden til at kigge det igennem - der vil altid være ting, man ikke selv har lagt mærke til.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt finde på en gang i mellem at bruge et par friske gutter til den slags, når blot jeg selv havde fat i den lange ende af det kreative.

Find alt om iværksætteri på www.virk.dk og spørg om resten her.

mvh Hans

Fra Slagelse
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak til jer begge.

Jeg vil tage dette op til betragtning med min ven og så vil vi ellers prøve at lave et par demoer vi kan vise lidt rundt omkring. Jeg kunne smide den ud på youtube så i lige kunne tage et kig på det, hvis det er :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)