Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreditering - hvor meget er kunden berettiget til?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Fra  CHRISTIAN LAMBERTH ApS Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi har desværre fået en pakke retur fra en kunde, men vi er i tvivl, om vi bør kreditere hele beløbet eller blot en del af det. 

Situationen er den, at kunden har bestilt en pakke med fire chipoloer (en chip der kan spore og ringe til dine forlagte ting). Pakken bliver returneret med den begrundelse, at kunden ikke føler de får brug for dette produkt alligevel - lyden fra chippen er ikke høj nok.

Dette er selvfølgelig helt fair. Det eneste problem er, at emballagen er brudt på alle fire enheder, hvilket selvfølgelig forringer værdien, da de ikke længere kan videresælges. 

Bør jeg blot kreditere kunden det beløb de i første omgang har betalt, eller skal vi svare kunden, at vi desværre ikke kan kreditere hele beløbet grundet værdiforringelsen, og måske give dem mulighed for at få fremsendt produktet igen?

Vi skriver klart og tydeligt på vores webshop:
"Varen skal tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt, hæfter forbrugeren for denne værdiforringelse". 

Hvordan ville I tackle situationen? Der er selvfølgelig kun tale om en enkelt ordre og dermed et mindre beløb, men det ville være godt at have på plads, hvis man skulle komme ud for dette igen.

Jeg håber I har et par gode råd.

Med venlig hilsen

Christian Lamberth - www.chipolo.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor højt et beløb taler vi om? Har kunden tødlerne købt hos jer? :)

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AnyFellow:

Umiddelbart vil jeg mene du skal returnere det fulde beløb.

Ved internethandel har kunden ret til at undersøge varen og dermed bryde emballagen, uden at dette kan betragtes som en værdiforringelse.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/ehandel/Fortrydelsesret-ved-brudt-emballage

såfremt der naturligvis er tale om B2C handel - men er enig og har aldrig forstået, hvorfor en brudt emballage skulle være det store problem. Det er blot et udtryk for den "smid-væk" kultur vi lever i :)

Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Fra  CHRISTIAN LAMBERTH ApS Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det hurtige svar.

Vi har krediteret det fulde beløb til kunden. 

Heldigvis har vi ikke fået mange returvarer endnu, men det er godt at vide der er lovgivning på området.Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)