Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilag ved oprettelse af erhvervskonto og stiftelsesomkostninger for nyt selskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Sidder og roder med bogføring (igen, igen). Jeg har fået oprettet en erhvervskonto hvilket kostede mig 750,00 og jeg har betalt de 670,00 i stiftelsesomkostinger for mit selskab, men synes ikke at kunne finde nogen håndgribelige bilagomkostningerne til mit regnskab. Min konto blev oprettet med en saldo på -750,00 og jeg har lavet en simpel overførsel som forespurgt i papirerne jeg modtog efter registreringen af selskabet. Hvilke bilag bruger man normalt i disse tilfælde?

På forhånd tak for hjælpen :)

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken må kunne være behjælpelig med bilag vedr. deres eget gebyr.
Har du ikke fået en mail fra Erhvervsstyrelsen på gebyret?

Ellers ville jeg bruge bankkontoudtoget som bilag.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, ang. banken regnede jeg bare med at man automatisk fik de papirer der var nødvendige i sit regnskab, så må jeg lige høre om de ikke kan sende mig en :)

Og var ikke sikker på om den e-mail fra erhvervsstyrelsen med en betalingslinje var nok som bilag.

Har hørt flere sige at kontoudtog ikke er nok til at agere bilag til en postering i regnskabet, så det er bare det jeg har forsøgt at få til at passe.

Takker for svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

du har helt ret i, at du ikke normalt kan nøjes med bankkonto. Hvad stiftelsesgebyr angår, så vil den mail med betalingslinje være rigeligt, og banken kan du godt klare dig med kontoudtog når det er deres egen betaling, ex gebyr og renter - bare tag klip af udtog som bilag

Husk lige, at stiftelsesgebyr skal bogføres så det let dukker op igen ved årsregnskabet, da selve gebyret IKKE er fradrag som udgift, og derfor skal tillægges dit resultat i skatte regulering på det tidspunt

Momsen deriod er der fradrag for. Dette gælder alle egentlige stiftelsesomkostninger, men ikke gebyret til bank som der er fradrag for

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk, så er der jo styr på tingene. Og tak for kommentaren ang. offentlige gebyrer. Fandt så også lige en af dine artikler om regulering fra drift til skat, god læsning :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

TheCokeGuy:
tak for kommentaren ang. offentlige gebyrer
opstartsgebyrer  ¨- andre så som erhvervsaffald osv er der fradrag for det er kun opstartsomkostninger der ikke giver fradrag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)