Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af I/S eller privat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er to personer som ønsker at købe lejligheder med henblik på udlejning og efterfølgende sælge indenfor en tidshorisont på ca. 5 år. Vi har overvejet at oprette et I/S selskab til at fradrage udgifter, men vi er i tvivl om det bedre kan "betale" sig at gøre det privat - altså ved ikke at oprette et selskab. Nogen der har nogle kendskab/erfaring med hvad som bedst kan svarer sig?

På forhånd tak.Smile

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af mange ting: Vil I f.eks. hæfte for hinanden eller køre hver sag for sig, hvor kun den ene indgår? Hvordan udtræder man af samarbejdet osv. Vi I have fælles regnskab? Personligt vil jeg aldrig indgå et I/S, fordi man jo derved hæfter for hinanden med AL sin kapital og typisk til evig tid. Omvendt giver det jo større kreditmulighed i banken mv, jo flere hoveder, den kan gå efter.

Og så er der jo også andre selskabsformer at vælge imellem. Se her: https://startvaekst.virk.dk/opstart/jura/virksomhedsformer

John Hannover, som også er amino, har også lavet en udmærket gennemgang her:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

Men altså: Overvej også andre muligheder end enkeltmandsforetagende og I/S og spørg eventuelt igen. Umiddelbart ville jeg nok vælge ApS eller A/S.

I øvrigt: God vind!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit umiddelbare svar er - Få konkret rådgivning af en revisor MEN

Jeg ville ikke køre det i I/S af samme årsag som Jørgen - men jeg er heller ikke spor sikker på, at jeg ville køre det i virksomhedsform overhovedet - måske - og jeg er endnu mindre overbevist om, at jeg ville køre det i selskabsform, da det ikke som sådan giver nogle større fordele - og hæftelsen vil med 99,9% garanti forblive personlig.

OM det nu er vigtigt for jer, at køre det sammen, så ville jeg dog nok overveje selskabsform frem for I/S men som nævnt er der som ikke rigtigt fordele så derfor, tal med en revisor ud fra jeres økonomi og de personlige planer, Det et IKKE let at tjene på udlejningsejendomme - heller ikke i kombination med sælge efter 5 år. Her er evt mere at hente om IVS som selskabsform 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange lejligheder er der planen at købe?

Hvordan med egenfinansiering?

Hvad er jeres baggrund og erfaringer med udlejning?

Før vi over hovedet kan gå ind i spekulationer omkring selskabsform eller ej må der flere oplysninger på banen.

Udlejning, herunder investering i ejendomme er ikke uden risiko, men at der skulle blive krævet personlig hæftelse for al finansiering er bestemt ikke sikkert. Det afhænger af projektet som helhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Udlejning, herunder investering i ejendomme er ikke uden risiko, men at der skulle blive krævet personlig hæftelse for al finansiering er bestemt ikke sikkert. Det afhænger af projektet som helhed.

jeg tror godt du ved hvad der menes. I det omfang, at udlejningsejendommen ikke kan indeholdes i kreditforeningslån for erhvervsejendom, så skal man uanset personlig virksomhed eller selskabform regne med, at der stilles krav om sikkerhed (generelt personlig) for al belåning ud over ejendommens loft for kreditforeninger erhverv (60%)

At få belånt resten, ved at stifte selskab for at undgå personlig sikkerhed - ud over evt virksomhedspant hvis der er investeret (persolige værdier i anpartskapital som jo så er lige så langt som det er bredt i forhold til "personlig virksomhed - selskab - eller privat køb) , vil være mere end vanskeligt for ny ejendoms porteføjle.

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres kommentarer.

Vi har ikke selv erfaringer med udlejning.

Som jeg kan forstå, er mit spørgsmål er nok mere relateret til en revisor, som kan vurdere udfra en konkret sag.

Indtil videre har vi planlagt at købe 2 lejligheder indenfor 2 år. Det skal finansieres delvis ved egen betaling og optagelse af lån igennem banken. Udfra jeres kommentarer har vi konkluderet at det formentlig bedst kan betale sig at købe som "private" og hvis vi får erhvervet flere lejligheder, så vil vi overveje at oprette et selskab. (I/S eller ApS)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - få en konkret revisor vurdeingen inden I beslutter jer. Revisor kan også råde lidt om hvad der er fradrag for. Mange nye tror f.eks at der altid er fradrag for stor vedligeholdese (hvad der kan være men det kan også sagtens være forbedringer der ikke kan fradrages) eller regner med fradrag for afdrag på lån, hvor det kun er rente som giver fradrag.

Det er derfor klogt at lege lidt med et  budget og få en revisor kommentar til det.

Hvis I siger, vil overveje selskab, så må I sige IVS eller ApS (eller A/S)

I/S som du skriver, er ikke et selskab men en personlig virksomhed for mere end en person.

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg stod selv i samme situation, da jeg ville købe en lejlighed til formål for at leje den ud.

Jeg var ret meget på barbund i hvad jeg kunne, hvor meget jeg kunne trække fra i skat mm.

Så jeg søgte hjælp hos www.sapu.dk og der fik jeg ret meget hjælp til alle de juridske og praktiske spørgsmål.

Håber du finde ud af det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)