Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som selvstændig tømrer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

jeg er udlært tømrer, og har siden starten af uddannelsen altid regnet med at skulle være selvstændig.

nu har jeg fået muligheden for at prøve det af hos min nuværende mester, før jeg selv springer ud i det.

mit spørgsmål er så, om det overhovedet er muligt at være "selvstændig" hvis jeg stadig får al min indkomst fra samme firma, eller om jeg så ryger ind under kategorien lønmodtager. Og hvis jeg gør, om alt der hedder moms, skat osv så ryger væk fra mig.

det skal siges at jeg ikke skal udregne tilbud, skaffe kunder eller andet af dette, men at det mere for mit vedkommen er en øvelse i momsregnskaber, skat osv.

jeg skal også selv stå for alle forsikringer til mig selv, bil, SH penge, ferie osv.

Håber det er til at forstå

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke være selvstændig hvis du i realiteten kun har en kunde  (din mester)

Det ville iøvrigt også være trist da du ikke ville have nogen mulighed for at tjene på materialer eller godt udregnede tilbud

det virker umiddelbart mest som en fed fidus for din mester

Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Min timeløn vil selvfølgelig stige for at tilpasse de ekstra udgifter jeg får.

det er slet ikke muligt at fungere selvstændigt, med faktura til mester, fordi han er min eneste "kunde"? 

Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Fra  www.din6shop.dk Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :