Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som selvstændig tømrer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

jeg er udlært tømrer, og har siden starten af uddannelsen altid regnet med at skulle være selvstændig.

nu har jeg fået muligheden for at prøve det af hos min nuværende mester, før jeg selv springer ud i det.

mit spørgsmål er så, om det overhovedet er muligt at være "selvstændig" hvis jeg stadig får al min indkomst fra samme firma, eller om jeg så ryger ind under kategorien lønmodtager. Og hvis jeg gør, om alt der hedder moms, skat osv så ryger væk fra mig.

det skal siges at jeg ikke skal udregne tilbud, skaffe kunder eller andet af dette, men at det mere for mit vedkommen er en øvelse i momsregnskaber, skat osv.

jeg skal også selv stå for alle forsikringer til mig selv, bil, SH penge, ferie osv.

Håber det er til at forstå

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke være selvstændig hvis du i realiteten kun har en kunde  (din mester)

Det ville iøvrigt også være trist da du ikke ville have nogen mulighed for at tjene på materialer eller godt udregnede tilbud

det virker umiddelbart mest som en fed fidus for din mester

Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Min timeløn vil selvfølgelig stige for at tilpasse de ekstra udgifter jeg får.

det er slet ikke muligt at fungere selvstændigt, med faktura til mester, fordi han er min eneste "kunde"? 

Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Fra  www.din6shop.dk Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart en rigtig god mulighed for at starte op som selvstændig. Startede selv for 20 år siden op som selvstændig for min daværende mester. Efter 2 måneder havde jeg så meget selv at det kun var 2 dage om ugen for min mester og efter et halvt år havde jeg fuld tid til mig selv hele tiden og har haft det lige siden

Så spring ud i det, du får ikke bedre mulighedder for at starte op selv og prøve det af..

Med Venlig Hilsen

Michael

Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det er rent faktisk muligt med kun 1 kunde ? :) 2 forskellige svar er lidt forvirende.

men tak for hurtig respons

Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Fra  www.din6shop.dk Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kun har tænkt dig at arbejde for din "mester" og ikke nogen andre vil du få problemer med skat. Men som opstart er det ok og du så senere finder et par andre kunder du fakturerer til og tro mig de skal nok komme..

God vind med det, hvad du end vælger

Med Venlig Hilsen

Michael

www.din6shop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

martinmc:
det er slet ikke muligt at fungere selvstændigt, med faktura til mester, fordi han er min eneste "kunde"? 
nej - du vil skulle søge flere andre kunder - ellers er du jo klart ansat der bare fakturer for at undgå feriepenge eller andet for mester - Man SKAL være egentlig selvstændig, og er du det, tilmed fra den du idag arbejder for, så må du regne med et stop skilt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, er der et minimum at kunder man så skal have, eller evt et max man må arbejde for en kunde, eller er det noget jeg må ringe til SKAT om? 

Tak

Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Og er det på års basis man skal hahve andre kunder? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)