Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importregistrering uden momsregistrering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Har købt nogle dele til Iphones hjem fra Kina. I alt for 5000 kr.. Nu er pakkerne til fortoldning hos postdk og de vil nu have tilsendt mit cvr. nr der viser jeg er importregistreret. Det er jeg ikke da det er købt som privat person. Har så læst mig frem til at jeg kan vælge at importregistre mig men ikke momsregistre mig da jeg ikke kommer over 50.000 kr i omsætning.

Men når jeg prøver at oprettet mig på virk.dk som ejer af virksomhed vælger jeg enkeltmandsvirksomhed og vælger så at jeg ikke vil momsregistrer mig. Systemet siger så at så jeg skal vælge mindre privatejet virksomhed. Men så står der at vælger jeg dette kan jeg ikke import / export registrere mig.

Jeg henviser blandt andet til dette

https://ekspert.startvaekst.dk/spoergsmaal-og-svar/81066/7

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html

 

Nogen der kan forklare mig hvordan jeg registrere mig på virk.dk før det bliver korrekt.

 

På forhånd tak

 

Allan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad sker der hvis du ignorerer den med at du skal vælge PMV og bare sætter kryds i importregistrering og ikke i moms? Lovmæssigt er der intet i vejen for importregistrering uden moms - så vil du bare skulle betale moms ved importen og gøre klart til sælgere i f.eks. europa, at dit CVR nr ikke er med moms

Prøv at ignorere advarslen, ellers må du ringe til erhvervsstyrelsen og høre om det er en fejl efter indførelsen af PMV. Langt de fleste momsregistrerer givet samtidigt, men det er to vidt forskellige love og momsregistrering er ikke en pligt før man ved man kommer over 50.000 i omsætning (kunne også være en lønsumspligtig eller kunstner under kunstmomsgrænse som skulle importere - krav om importregistrering men ikke om moms)

Hvis du tvinges til at ringe til dem for at komme videre, så må du godt skrive hvad de svarer tak

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det der er problemet. Vælger jeg ikke momsreg siger den at jeg skal vælge PMV og der kan jeg ikke importreg. mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

allankj19:
Det er det der er problemet. Vælger jeg ikke momsreg siger den at jeg skal vælge PMV og der kan jeg ikke importreg. mig.
ja og hvis du ikke bare kan ignorer den med at du skal vælge PMV og bare forsætte registrering - så må du ringe til styrelsen mandag

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

jeg står i samme situation som du gjorde, da du skrev dette indlæg.

vil du fortælle om du fandt en løsning?

på forhånd tak

mvh Lise

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)