Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sorte penge - ekstra indtægt

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. garanti. Jeg kan ikke forestille mig, at man som køber kan forvente særligt meget garanti, hvis man køber en bil til 5.000 kr. Det må trådstarter selvfølgelig undersøge. Men garantien kan vel aldrig løbe udover salgsprisen skulle jeg mene (?) FDM skriver lidt om det her, set fra købers side: http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/brugt-bil-hos-forhandler. Se også her: http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=80.

Skriv gerne, hvad du gør - jeg er ret nysgerrig :-)

Og nej, stop endelig ikke, fordi det er for besværligt. Du kan jo løbende søge hjælp herinde, hvis du skulle få brug for det. Bare klø på! God vind!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Gregersen:

Jeg kan oplyse jeg kun har haft en omsætning på 20.000 

Husk, du skal kun oplyse overskuddet, når du opgiver det til Skat.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre reklamationsretten tager livet af drømmen. Som jeg forstår det kan kunden komme tilbage efter 2måneder og reklamere over cigaretstikket fx ikke har virket siden hun fik bilen, for jeg ikke skal erstatte det skal jeg så kunne bevise at det virkede eller falder denne reklamationsret til jorden når hun allerede er kørt i bilen? Det kan også være hun kommer tilbage efter 2 måneder og brokker sig over dækket hopper, skal jeg så også kunne påvise det ikke gjorde det da hun købte det?
Som jeg læser det skal jeg heller ikke give nogen garanti?

Er lidt forvirret hvad angår reklamationsretten og garanti indenfor brugvognshandel og hvor meget man skal yde som forhandler

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo også se på sandsynligheden for, at en kunde kommer tilbage indenfor 6 måneder. Hvis du tror, det er hver 10., kan du jo sætte prisen derefter, at hver 10. bil skal tages tilbage. Måske kan den så ovenikøbet sælges igen med en anførelse af, at cigarettænderen ikke virker. Hvis det er cigarettænderen, kan du sikker også give 500 kr. retur, så kan han/hun selv bestemme, om den skal skiftes ud. Men, afhængig af din fortjeneste, hvis du sælger 10 biler til 5.000 kr. og den ene kommer retur, har du reelt solgt 10 til 5.000 - hvis du så indregner det i din pris, skulle du måske have solgt dem for 5.500 - eller hvordan regnestykket nu kommer til at passe. Du må indkalkulere risikoen i dine priser. Forresten, du køber vel også bilerne et sted, hvor du måske kan sende aben videre til? Jeg synes bestemt, du skal fortsætte!

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg fx sælger en bil for 10.000kr og tjener 4000kr på den.
Så skal jeg betale brugtvognsmoms af fortjeneste som er 25% plus skat som er 40% dvs der kun er 35% tilbage til mig selv? Så ryger der også en masse penge til regnskab? Så alt i alt vil jeg ikke rigtigt tjene noget hvis jeg kun har en fortjeneste på 4000kr?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej, momsdelen af 4.000, er 20% = 3.200 eks. moms. Tjek 3.200 kr. eks moms + 25% moms = 4.000. Din fortjeneste efter moms er således 6.800. Hvis du investerer den fortjeneste i nye biler, skal du jo ikke betale skat af det. Der ryger nok ikke "en masse penge til regnskab". Jeg synes, du skal få et tilbud hos en bogholder. Som jeg ser det, er det ikke mere kompliceret, end han/hun kan bogføre relativt hurtigt (=billigt). Måske kan han/hun vise dig hvordan, så du selv kan overtage den.

Du kan heller ikke lægge 25% og 40% sammen... Det er jo 40% af fortjenesten efter moms, dvs. 3.200.

Bare klø på! Det er i al fald ikke en underskudsforretning, som jeg ser det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Hvis du investerer den fortjeneste i nye biler, skal du jo ikke betale skat af det.
jo skam - bilerne er lige så meget værd som kontanter, så køber han en bil for de penge han har tjent - lad os sige 6.800 kr - så skal han stadigt betale skat af de 6.800 kr - først når bilen er solgt er den en udgift, men så han man jo en indtægt yderligere Man kan ikke undgå skat ved at købe varelager Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt det er meget at forlange men kan jeg få en af jer til at opstille et eksempel hvor jeg køber en bil for 5000kr og sælger den for 10000?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

brugtmoms ordning brugt.  beregning rettet til brugtmomsL

køb udgift 5000 kr - salg 10.000 - moms på de 5000 kr fortjeneste 1000 kr moms

udgift 5000  indtægt efter moms 9000 - 4000 ned i lommen

Hvis ikke der regnes med andre udgifter (reklame - hjemmeside og hvad ved jeg) så er der: Overskud 3.000 kr til beskatning

Du skal jo sælge mange biler og ikke ha for mange reklamationer hvis det skal lykkes - så du skal gerne ha nogen lidt dyrere biler med ind - og holde et vist antal også. At leve af at være brugtvognsforhandler kan man, men det er noget der taget tid at bygge op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

brugtmoms ordning brugt.

Køb 5000 kr af privat uden moms = udgift 5.000 kr

Salg ialt 10.000 kr- heraf moms 2000 kr = indtægt 8.000 kr

Hvis ikke der regnes med andre udgifter (reklame - hjemmeside og hvad ved jeg) så er der: Overskud 3.000 kr til beskatning

Helt sikker på den beregning? Wink

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)