Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp personale....... måske.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej Amino... Jeg har igennem et år. Gået og opbygget mod til at starte for mig selv.
Jeg er meget tæt på, men kommet i tvivl om noget som jeg håber i kan hjælpe med.

Som sagt er jeg ved at starte for mig selv (fysisk butik) og i den forbindelse er der opstået et problem.
Igennem mit tidligere job har jeg mødt dem mest fantastiske kollega/ partner.
Vi er gode på vær vores punkter og fungere super sammen.
Jeg vil gerne starte op sammen med denne her kollega. Men personen bidrager ikke med kapital.
Spørgsmål. Er det for besværligt/dyrt at ansætte. Hvordan med partner/medejer.
Vi er begge indforstået med at løn muligvis ikke er noget vi kan regne med med det samme.....
Håber i kan hjælpe....
Mvh JJ. Andersen.

Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Billig-Bredbånd.nu Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der alligevel ikk tænkes så meget på løn til at starte med, så kunne i måske lave en aftale om at personen arbejder sig til en andel i firmaet. Altså at han/hun er indforstået med at der ikke er en andel i firmaet indtil personen har bidraget i x antal månder uden løn, men hvor du måske har fået lidt ud. Når den tid er gået får personen så en vis andel af virksomheden istedet for den løn han/hun bude have fået :-)

Bare en idé

Brug for nyt bredbånd? Tjek min side www.billig-bredbånd.nu ud!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

netgurus ide kan sagtens bruges - bare er den vanskelig hvis det ikke er et selskab og I skal huske, at andelen så skal beskattes som personlig indkomst når den jo er betaling for arbejde i princippet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for svarene.
Bare lige så jeg forstår det helt korrekt.
Er det nemmeste, at personen bliver medejer,eller ansat. ud fra løn ferie med løn sygedag Osv
..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

svært at sige. Medejer - så må du jo enten ha stiftet et I/S eller et selskab, det går jo ikke at være medejer hvis du har enkeltmandsvirksomhed.

Som medejer kan du jo undvære løn og dermed ferie penge og bare dele overskud men så er der jo ejer aftaler og andet som kan være lige så besværligt. Du skal jo ikke ha en medejer ind bare for at undgå at rode med løn og feriepenge, det er som let nok via danløn f.eks. eller endnu lettere (og lidt dyrere) via dataløn/bluegarden 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

TAK for svaret John..
Nej det er ikke for at undgå at rode med løn. Det var nu også, mere det at hvis personen bliver medejer, medfølger der også et større ansvar. Og på den måde ofrer man gerne sin løn for noget større.
Har bare gået og tænkt på hvad der var best økonomi i...

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kammerat stiftede en virksomhed under lignende forhold som du beskriver. 

Hans partner kom med kapital, det gjorde min kammerat ikke. De aftale at overskuddet blev delt lige. Men at det indskud, som partneren havde stillet, skulle afregnes med 4 %. Med andre ord, ville han være sikret afkast for sin investering, inden der blev udbetalt løn. 

For mig virker det som den mest fair løsning, hvor meget i bliver enige om i renter, er naturligvis noget i skal finde ud af indbyrdes.

DBH Johnni

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

svært at sige. Medejer - så må du jo enten ha stiftet et I/S eller et selskab, det går jo ikke at være medejer hvis du har enkeltmandsvirksomhed.

Som medejer kan du jo undvære løn og dermed ferie penge og bare dele overskud men så er der jo ejer aftaler og andet som kan være lige så besværligt. Du skal jo ikke ha en medejer ind bare for at undgå at rode med løn og feriepenge, det er som let nok via danløn f.eks. eller endnu lettere (og lidt dyrere) via dataløn/bluegarden 

vh John H

Kan man ikke have medarbejder i en enkeltmandsvirksomhed??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkelkø:

Cookie - John Hannover:

svært at sige. Medejer - så må du jo enten ha stiftet et I/S eller et selskab, det går jo ikke at være medejer hvis du har enkeltmandsvirksomhed.

Som medejer kan du jo undvære løn og dermed ferie penge og bare dele overskud men så er der jo ejer aftaler og andet som kan være lige så besværligt. Du skal jo ikke ha en medejer ind bare for at undgå at rode med løn og feriepenge, det er som let nok via danløn f.eks. eller endnu lettere (og lidt dyrere) via dataløn/bluegarden 

vh John H

Kan man ikke have medarbejder i en enkeltmandsvirksomhed??

jo sagtens - jeg skriver jo hvis medEJER - det kan man ikke ha i enkeltmands i sagens natur ENKELTMANDS :)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john

Jeg misforstod det bare til at man ikke kunne :)

Tak for hjælpen som altid

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)