Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring/pension hjælp!!!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg skriver fordi jeg har et vigtigt spørgsmål til mine pensionsforsikringer, som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har fået et brev fra mit pensionsselskab, om at min pension og forsikringer først er gældende fra 01/04-15, dette kan ikke passe, da de skulle være gældende fra den 01/01-15, hvor jeg blev genansat i den virksomhed, som jeg hele tiden har været ansat i de sidste 2 år.

Jeg blev ansat den 01/08-2013 på fuldtid, den 01/09-2014 gik jeg så på deltid i samme stilling, da jeg også havde fået et andet job, men jeg var jo stadig ansat i virksomheden, så blev jeg igen fuldtidsansat/genansat igen Per 01/01/15, så burde mine pensioner og forsikringer ikke gælde fra den dato, jeg er jo ikke ny ansat,men genansat. Burde min pension og forsking så ikke gælde fra den 01/01-15? grunden til jeg spørger er at jeg har været ud for en ulykke.

Hilsen
Ksl-
Øens vinduespolering og rengøring Kvalitet - miljø - flesibilitet 23 64 40 40
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en obligatorisk ordning så skulle din arbejdsgiver jo fortsat indbetale i forhold til dit timetal, dvs. du vil fortsat være dækket men dækningen kan ændre sig i forhold til indbetalingens størrelse.

Nogle aftaler vil give dig en dækning i forhold til seneste års indbetaling, andre vil give dig erstatning som fuldtidsansat, det afhænger af overenskomsten.

Prøv at få din arbejdsgiver til at indbetale den manglende præmie for perioden, og få så pensionsleverandøren til at rette forsikringen til.

Det er sådan det bør være, men for at være helt sikker skal man kende overenskomsten. Men det er altså et problem hvis din arbejdsgiver laver overenskomstbrud ved kun at indbetale til pension for sine fuldtidsansatte.

Problemet er at en forsikring først gælder 3måneder efter arbejdets start, og at din arbejdsgiver har afmeldt dig. Hvis din arbejdsgiver ikke er samarbejdsvillig bør du snakke med først din fagforening dernæst pensionsselskabet. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)