Kære Amino. Jeg har et spørgsmål i forbindelse med fragt til kunder, og momsen heraf. Jeg køber alle mine pakkelabels ved www.pakkelabels.dk. Hver måned får jeg så en faktura fra dem, som er opdelt i to: - Portoudlæg (uden moms) - Håndtering (der tillægges 25% moms) Den bogfører jeg som en porto-omkostning med en fordeling, hvor jeg angiver købsmoms på håndteringsdelen. Spørgsmålet er så, hvordan jeg skal gøre det i forhold til kunderne. Jeg ser helst, at der kun er én linje på kundens faktura, der blot hedder "fragt". Skal det: - Være en pris uden moms, dvs. at jeg ikke tillægger salgsmoms? - Være en pris inkl. moms, dvs. at jeg opkræver salgsmoms af hele beløbet? - Eller er det eneste rigtige at opdele det? Det skal siges, at jeg ikke sælger fragten til samme pris, som jeg køber den til. Kan nogen svare? John Hannover? :-) |
Kan ingen svare? :-)