Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Q's ang. start af webshop med varer fra Tyrkiet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld hvis d
følgende spørgsmål er besvarede eller lidt banale.

Jeg tænker på at være mellemmand imellem danske kunder og en tyrkisk sælger. Jeg vil sælge hans originale varer for ham på min hjemmeside.

Er det korrekt forstået at jeg som mellemmand både skal betale import og salgs moms? Jeg snakkede med told og skat idag, og har styr på told og salgs moms, men den søde dame nævnte intet om import moms?

Beklager det er banalt, men er grøn :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du skal importere fra Tyrkiet skal du ha CVR og være importregistreret http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

hvis du forventer at omsætte for over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode - så SKAL du være momsregistreret også

Hvis du ikke er momsregistreret skal du betale moms af importen - men ikke lægge salgsmoms på ved dit salg

Hvis du er momsregistreret skal du ikke betale moms af importen men du skal bogføre og angive importmoms som så bare ikke koster dig - noget http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html     til gengæld skal du lægge moms på dit salg

Du skriver købmand - hvis det er fødevarer skal du også via fødevarestyrelse og ha tilladelse formentlig

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John tak for dit svar.

Jeg er godt klar over jeg skal have CVR og registreres som importør.

Jeg forventer klart at omsætte for mere end 50.000 om året, forhåbentligt om måneden, så det er ikke til debat :)

Det drejer sig ikke om fødevarer. Har fulgt dit link og har lige et spørgsmål. Den tyrkiske butik jeg skal importerer fra, sælger varer som er moms og skattefrie i tyrkiet. Ved du om han stadig er momsregistreret eller gælder ejeren som en privatperson? I tilfælde af at han gælder som privatperson, hvordan ser det så ud i fht. importmoms

Og jeg er ikke helt med på hvad du mener med at tage 25 % af fakturaværdien, kan du forklare det nærmere? Og ved du hvordan man bedst kommer i kontakt med logistik firmaer? Varen jeg vil indføre har nemlig en toldafgift på 2,5 %, men damen jeg snakkede med hos SKAT fortalte at man kunne lave en aftale med logistikken om at den afgift bliver pålagt mig, så jeg ikke skal belemre købere med det.

Hilsen Orhan

Og tusind tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

som firma med moms reg skal du tage 25% af den samlede pris - vare - evt told og forsendelse som importmoms under salgs moms og samme beløb under købsmoms og uanset sælger er moms eller ikke momsregistreret, skal der ikke tyrkisk moms på når han sender til dit momsregistrerede firma

Nej jeg kan ikke lige sige noget om logistik - evt tal med fortoldningsbutiken Helsingør - Rikke (kan googles) og ja hvis der er told er det jo upraktisk hvis det kommer til din kunde hvis der sendes direkte - den problematik har jeg ikke lige kommentar til  - tal evt med samme rikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så jeg slipper for import moms men skal så betale købsmoms? Korrekt? Hvad nu hvis jeg ikke køber varen af min kontakt men blot står for at sælge dem for ham?

Sorry men det er lidt blurry. Ringer til skat på mandag under alle omstændigheder.

Tak for hjælpen so far!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

denlokalekøbmand:
Okay så jeg slipper for import moms men skal så betale købsmoms? Korrekt? Hvad nu hvis jeg ikke køber varen af min kontakt men blot står for at sælge dem for ham?
nej du betaler ikke købsmoms af din import hvis du er momsregistreret - læs linket igen

Hvad der sker hvis du ikke gør andet end sælger og tyrken står for alt - ja så skal du jo bare ha løn og tyrken skal stå for alt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt! Så er det sgu bare med at komme i gang!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)