Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbne lager/butik i bangkok. Fra DK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Som overskriften antyder, så vil jeg åbne en butik i bangkok.
Jeg har et produkt som jeg er sikker på vil interresere thaierne, men det er svært at få kontakt til flere af de igangværende butikker og hvis jeg fik en aftale er det alligevel svært bare at fylde og sende en container og regne med at få pengene efterfølgende.
Jeg har dog fundet en fin dansk makker som bor dernede, og han foreslog mig at få et lager og sælge derfra til butikker, det har vi så fundet til en god pris, men jeg ser at lageret ikke kun er et udemærket sted til opbevaring men også sagtens kan bruges som butik/showroom da der er fra gulv vinduer.
Jeg tænker nu, hvorfor ikke ansætte 1-2 thaier og åbne en butik dernede? Derved kan jeg måske også tjene bedre pr enkeltsalg.

Men hvad med skatten? Hvad er korrekt, lovligt og økonomisk bedst.

1: jeg sender varene afsted og betaler skat i thailand? Kan jeg trække dem fra i Danmark? Og lønninger?
2: jeg sælger på papiret hele containeren til min makker og trækker det fra. Han videresælger i butikken. og betaler skat i thailand.
Eller måske noget helt 3?

Hvad med arbejdstilladelse. Skal jeg have den når jeg er i DK? Jeg tænker at selv tømme den 1 container og så skal jeg vel have tilladelse?
På forhånd tak. God aften.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
1: jeg sender varene afsted og betaler skat i thailand? Kan jeg trække dem fra i Danmark? Og lønninger?
2: jeg sælger på papiret hele containeren til min makker og trækker det fra. Han videresælger i butikken. og betaler skat i thailand.
Eller måske noget helt 3?

1 duer i alle fald ikke - du kan ikke ha indtægterne i Thailand og udgifterne i DK. Du kan ha selskab i Thailand eller din makker kan, og som i 2 kan du sælge til ham og så har du den indtægt og kan trække udgifter til varen fra - og makker eller dit selskab i Thailand har så tilsvarende udgift (prisen til dig) og indtægt ved salget og lønninger osv

Du skal være opmærksom på risiko for transferpricing - hvis du sætter en pris på salg fra DK til Thailand, som gør at et selskab du er ejer i - i Thailand - i princip har hele fortjeneste, så skat kan mene du flytter overskud fra dansk skat til Thai skat - din pris skal være "markedsbaseret" normalt ved at det er samme pris du sælger til andre for

For at undgå det, kan du lade Thai købe varen direkte fra den leverandør det nu en gang skal være i DK - eller sælge til Thai til mindst den pris + dine omkostninger og lidt fortjeneste i det danske firma. 

Jeg vil bestemt råde dig til at gennemgå det konkrete scenarie med en Dansk revisor og få bedømmelse af alternativer og sikre mod transfer pricing og lignende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

1 duer i alle fald ikke - du kan ikke ha indtægterne i Thailand og udgifterne i DK.
Sv) Heller ikke hvis jeg gør alt dansk? så jeg godt nok trækker alle udgifter fra, lager/butik mm. Men også betaler dansk skat af hvad der kommer ind fra thailand.


Du kan ha selskab i Thailand eller din makker kan, og som i 2 kan du sælge til ham og så har du den indtægt og kan trække udgifter til varen fra - og makker eller dit selskab i Thailand har så tilsvarende udgift (prisen til dig) og indtægt ved salget og lønninger osv

Sv) Det kunne måske være en vej, men han har under ingen omstændigheder mulighed for at købe alle varerne på en gang, og vil være nød til at betale pr salg. Men jeg er jo nød til at trække alt fra når jeg sender?

Du skal være opmærksom på risiko for transferpricing - hvis du sætter en pris på salg fra DK til Thailand, som gør at et selskab du er ejer i - i Thailand - i princip har hele fortjeneste, så skat kan mene du flytter overskud fra dansk skat til Thai skat - din pris skal være "markedsbaseret" normalt ved at det er samme pris du sælger til andre for

Sv) Det skal jeg huske, dog svært da det er brugte varer.

For at undgå det, kan du lade Thai købe varen direkte fra den leverandør det nu en gang skal være i DK - eller sælge til Thai til mindst den pris + dine omkostninger og lidt fortjeneste i det danske firma.

Jeg vil bestemt råde dig til at gennemgå det konkrete scenarie med en Dansk revisor og få bedømmelse af alternativer og sikre mod transfer pricing og lignende
Sv) ja det tror jeg er en fornuftig ide.

Tusind tak fordi du gider bruge tid på at svare mit indlæg. Der er mange flere spørgsmål, som jeg prøver at få styr på.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)