Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af privat klinik som kostvejleder på deltid - hobbyvirksomhed ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:

Har I læst på erhversstyrelsens hjemmeside via det link, jeg lagde ??

Der står jo altså, at man som personlig ejet mindre virksomhed ikke er regnskabsforpligtet. Selvfølgelig skal man gemme sine kvitteringer og kunne dokumentere sine udgifter og indtægter, men man er altså ikke forpligtet til at føre regnskab. Det sagde medarbejder på ES også, da jeg talte med dem i dag. De må da vide besked.

Det er korrekt du skal ikke lave regnskab, som skal indberettes til erhvervsstyrelsen.

 

Men du må ikke forveksle det at du ikke skal lave regnskab til erhvervsstyrelsen med at du ikke skal føre et bogholderi og ej heller per automatik ikke skal afgive regnskabsoplysninger til Skat.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:

Har I læst på erhversstyrelsens hjemmeside via det link, jeg lagde ??

Der står jo altså, at man som personlig ejet mindre virksomhed ikke er regnskabsforpligtet. Selvfølgelig skal man gemme sine kvitteringer og kunne dokumentere sine udgifter og indtægter, men man er altså ikke forpligtet til at føre regnskab. Det sagde medarbejder på ES også, da jeg talte med dem i dag. De må da vide besked.

Måske du skulle læse det her https://erhvervsstyrelsen.dk/sites/default/files/media/bogfoeringsvejledningen.pdf

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Thansen68:

Har I læst på erhversstyrelsens hjemmeside via det link, jeg lagde ??

Der står jo altså, at man som personlig ejet mindre virksomhed ikke er regnskabsforpligtet. Selvfølgelig skal man gemme sine kvitteringer og kunne dokumentere sine udgifter og indtægter, men man er altså ikke forpligtet til at føre regnskab. Det sagde medarbejder på ES også, da jeg talte med dem i dag. De må da vide besked.

Måske du skulle læse det her https://erhvervsstyrelsen.dk/sites/default/files/media/bogfoeringsvejledningen.pdf

Tak for tippet, men formålet var netop at slippe for at skulle sidde og nørde med den slags. Jeg vil hellere bruge min tid på at drive min forretning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgeligt skal du lave regnskab - og hvordan tænker du dig lige at kunne vide hvad du har i overskud og skal angive til skat uden et eller andet form for regnskab.

Det du ikke skal er, at sende noget ind, før skat evt beder om det, men regnskab er da nødvendigt for at kende overskuddet. Skat skal altid kunne bede dig om det regnskab der ligger til rund for det du opgiver til skat i udvidet selvangivelse

(og så er det jo ikke alle udgifter som kan trækkes fra - lige som f.eks køb af varer ikke er en udgift når de ligger på lager mm.

Du bliver trods modvilje, nødt til at sætte dig lidt ind idet så du ikke pludseligt står med et skatteproblem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Selvfølgeligt skal du lave regnskab - og hvordan tænker du dig lige at kunne vide hvad du har i overskud og skal angive til skat uden et eller andet form for regnskab.

Det du ikke skal er, at sende noget ind, før skat evt beder om det, men regnskab er da nødvendigt for at kende overskuddet. Skat skal altid kunne bede dig om det regnskab der ligger til rund for det du opgiver til skat i udvidet selvangivelse

(og så er det jo ikke alle udgifter som kan trækkes fra - lige som f.eks køb af varer ikke er en udgift når de ligger på lager mm.

Du bliver trods modvilje, nødt til at sætte dig lidt ind idet så du ikke pludseligt står med et skatteproblem

vh John Hannover

Tja jeg fik at vide af SKAT, at med en PMV kan man ikke trække udgifter fra. Så er rengskab jo ret simpelt, for så skal man bare opgive indtjeningen.

Men da jeg snakkede med SKAT igen i forrige uge, fik jeg noget andet at vide. Så det er ikke nemt at blive klog på.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)