Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænepris forskel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg skal have mit eget domæne da det ikke ser særlig seriøst ud min side hedder eksempel.bigcartel.com

Min webshop er som sagt lavet igennem Bigcartel.com som anbefaler man bruger enten iwantmyname.comHover, or NameCheap, hvor iwantmyname.com er den eneste af dem som tilbyde et dk domæne til 16$.

Man kan dog godt gennem Bigcartel købe sit domæne andre steder fra og så bruge det, det kræver bare lidt.

  1. Create or edit a CNAME record with your DNS provider

    Log in to your DNS provider’s control panel. From there, you’ll want to edit your DNS settings. You’ll be able to do this from the DNS manager, zone file settings, advanced forwarding, or whatever other weird thing your DNS company calls it. This is where you will edit or add a CNAME record. You’ll either create a CNAME record for www or you’ll need to edit the CNAME record if one already exists. Enter the following:

    • Alias: www
    • Type: CNAME
    • Points to: enter the full URL of your store (ex: mybigcartelstore.bigcartel.com)
  2. Redirect to www

    Time to redirect your non-www URL (ex: mybigcartelstore.com) to the www URL (ex: www.mybigcartelstore.com) with a 301 redirect. In the domain forwarding section of your selected domain, select forwarding only or a 301 redirect without masking.

Hvis jeg så finder en Dansk side at købe domæne fra eksempel webhosting.dk koster et domæne 44 kr. Hvor det blandt andet står

  Konkurrencedygtige priser
  Gratis DNS manager
  100% oppetid på DNS servere
  DNS servere på flere lokationer
  Mulighed for 301 redirect
  Opgradering til webhotel indenfor få minutter
  24 timers døgnovervågning

Her ligger jeg mærke til at det både er muligt at lave 301 redirect og DNS manager.

Så burde jeg ikke kunne bruge denne løsning istedet for iwantmyname.com?

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo du kan godt bruge webhosting.dk - deres system er lidt nørdet - dog ok. 

Du skal IKKE bruge 301, da den bare sender trafikken videre, og det ændre faktisk ikke dit domæne, det er bare som et link

Istedet, skal du opsætte DNS, dvs den guide du allerede har refereret til med Cnames og A 

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået købt mit domæne fra Webhosting.dk og aktiveret det for et par timer siden.

Men når jeg vil indsætte det som mit domæne, så den viser mit domæne(nicetolive.dk) istedet for nicetolive.bigcartel.com vil det ikke acceptere det, har gjort det med Cnames, men hvad mener du med A?
Har hørt at der kan gå op til 24 timer før ens domæne er helt opsat, kan dette være grunden til at det ikke vil fungere?

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

chri571p:

Har hørt at der kan gå op til 24 timer før ens domæne er helt opsat, kan dette være grunden til at det ikke vil fungere?

Hej

Det er korrekt, kan ikke udfra det du skriver se hvilket domænenavn du refererer til. A-record er et IP nummer, det skal du taste ind inde i DNS manageren nede i venstre side, der hvor der står "ROOTIP", husk at tryk den grønne gem knap. Efter du har gjort det, sender DNS serverne automatisk de nye indstillinger "ud i byen", og disse tager normalt fra 10 minutter til helt op til 48 timer at gå igennem, alt efter om DNS serverne "ude i byen" er sat op korrekt.

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om domænet nicetolive.dk som så skal kobles til nicetolive.bigcartel.com hvor jeg har min webshop.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

chri571p:
Der er tale om domænet nicetolive.dk som så skal kobles til nicetolive.bigcartel.com hvor jeg har min webshop.

Hej

Ok, du manglede at smide A record ind, har vi gjort for dig nu og sendt DNS opdatering ud, så nu er det bare at vente.

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Se det er hvad jeg kalder service, jeg siger tak :)

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er så bare ikke helt glad for at benytte sig af A record.

Får denne bedsked:

Hmm, it appears that nicetolive.dk is setup using an A record to our IP address. While this may work, it’s not recommended since we may change our IP addresses without warning and your domain will break. Please follow our instructions to setup your domain using a CNAME instead.

Hvor instrukserne den forslår, er dem som står i toppen af indlægget. 

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

chri571p:

Hmm, it appears that nicetolive.dk is setup using an A record to our IP address. While this may work, it’s not recommended since we may change our IP addresses without warning and your domain will break. Please follow our instructions to setup your domain using a CNAME instead.

Hej

Umiddelbart ser det ud til du mangler at "mappe" dit domænenavn i deres system, det er dog noget du skal lave hos dem, du skal ikke mere i DNS manager og rette, det er sat op korrekt og peger korrekt til deres system, med og uden www foran nicetolive.dk

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fungere fint nu, jeg siger igen mange tak for den gode service.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)