Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

frivillig momsregistrering

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke så let at se hvad der er citat og hvad der ikke er, men jeg forstår det vist som at Whiskey forsat mener der skal indberettes honorar til PMV mens Jesper ikke mener det er tilfældet (næppe den store straf for at undlade - men det kunne være skønt hvis der fandtes en afklaring)

Var det mig der skulle betale, ville jeg i alle fald være mere end meget omhyggelig med at det i alle fald var fuld selvstændig virksomhed, og ikke et PMV oprettet med det formål, at undgå at honorar eller løn blev indberettet, set i lyset af en vis tvivl om der skal ske indberetning i alle fald, og den risiko der løbes hvis skatten så ikke betales og det så ikke rent faktisk var selvstændig virksomhed. Var det honorar arbejde, ville jeg så klart takke nej til regning fra PMV og bede at CPR til helt normal indberetning - men den er jo generel for al virksomhed kan man sige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ikke så let at se hvad der er citat og hvad der ikke er, men jeg forstår det vist som at Whiskey forsat mener der skal indberettes honorar til PMV mens Jesper ikke mener det er tilfældet (næppe den store straf for at undlade - men det kunne være skønt hvis der fandtes en afklaring)

Jeg har brugt lidt tid på at lede efter svaret, og tror jeg har fundet svaret i den juridiske vejledning afsnit A.B.1.2.2.2.2 (under punktet; Bemærkninger til visse arter af beløb, der skal indberettes efter SKL § 7 A), hvilken henviser til indberetningsbekendtgørelsen § 11, stk. 1, nr. 1. Og måske er det afklaring Wink

 

Og som jeg læser hhv. JV og indberetningsbekendtgørelsen gælder indberetningspligten for mere eller mindre alle som ikke momsregistrerede, hvilket vil sige også en PMV virksomhed.

Så jeg giver Whiskey ret, og ændrer min egen antagelse! Indberetningspligten gælder (efter min opfattelse) PMV i det omfang ydelsen er omfattet af skattekontrollovens § 7 A.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

super det lyder så også korrekt - At systemet jo så ikke lige er indrettet til det er så en anden sag, man kan jo ikke på skat.dk indberette noget betalt til et CVR - hvad pokker mon så man gør Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)