Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S eller IVS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften til jer alle. 

Jeg er ny her og har et spørgsmål, som jeg håber I vil give jeres umiddelbare vurdering på.

Vi er to, der gerne vil starte en tøj/accessories webshop op, men inden vi rigtig er kommet i gang opstår så spørgsmålet om, hvilket type virksomhed vi skal have. Jeg tænker at mulighederne står mellem et IVS eller et I/S. Hvad vil jeres forslag være? Mine overvejelser går overordnet på at IVS koster mere at starte op, men i et I/S hæfter man jo solidarisk og privatøkonomien er ikke adskilt fra firmaet. Dog er det vel begrænset, hvad der er af risici ved denne type forretning...?

Mvh.

S.Fogh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 15
Indlæg ialt: 23
Fra  Vendersbo Equity IVS Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel lidt et spørgsmål om hvad I vil risikere, men der er en eller anden form for risiko ved alle former for forretning.

I et I/S hæfter i personligt og solidarisk

Hvis det her er valget så husk at få lavet en interessent aftale

I et IVS hæfter i kun for den indskudte kapital

Det er ikke specielt dyrt at starte et IVS, jeg vil kunne levere hele pakken til jer for en ret god pris

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

V-Equity:
Det er ikke specielt dyrt at starte et IVS, jeg vil kunne levere hele pakken til jer for en ret god pris
nej da - men der er krav om lovpligtige forsikringer . erhverskonti OG der er ikke fradrag for evt tab i start fase i anden personlig indkomst - en ret stor forskel + langt sværere at lukke - men jo også en lang række fordele - så det er langt mere individuelt og kræver klart en samtale + interesent aftale skal vel meget gerne også laves i IVS (ejeraftale) - helt samme sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Jeg læser lige lidt mere om det, men tror det ender med I/S og at vi må få lidt hjælp til at få lavet en god aftale. Vi har kendt hinanden siden barnsben, så tvivler på vi rager uklar. Man ved jo bare aldrig....

Min ægtefælle er netop gået fra enkeltmandsvirksomhed til IVS og jeg synes jeg oplever mange driftsomkostninger (bla. forsikringer som John Hannover skriver), men omvendt er det også mere "risky business" han beskæftiger sig med. Det er også bare mere omstændigt også med økonomien. Udbetaling af løn, osv.

Mvh.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)