Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS og Holding spørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Hvis jeg fx valgte at starte et ApS, så ville jeg være nødt til at indskyde 50.000 kroner i firmaet. Sådan som jeg forstår er det ikke en afgift men et indskud til kapitalen? Betyder det så at de 50.000 kroner kan jeg bruge til at investerer i firmaet med?

2. Jeg har hørt at Holdingselskab kun er godt hvis jeg vil investerer i andre firmaer, men de penge der ligger i holdingselskabet, kan man ikke tage dem og investerer i den virksomhed man allerede har - eller skal det være en NY VIRKSOMHED?

3. Lad os sige jeg havde et overskud på 10 mio. kroner før skat. Istedet for at skulle betale det meste af det i skat, kunne jeg da bare betale selskabsskatten og så have dem i min pengetank/holding selskabet, men hvad skal jeg bruge den til, hvis jeg ikke investerer i andre firmaer og kun har 1 firma?

4. Ville i anbefale at jeg hyrede en advokat og revisor til at klarer alt papirarbejdet, årsregnskab og oprettelse af begge selskaber? Eller ville det være "spild" af penge, også selvom (samme eksempel som spørgsmål 3) man havde et overskud på 10 mio?


Tak for jeres svar. Jeg er stadig ny i iværksætter branchen... Efter at have læst en masse om Enkeltmandsvirksomheder, føler jeg, at jeg har brug for at kende til andre selskabformer også :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - ja men bruger du dem alle på udgifter og ikke på noget der har værdi - (f.eks. varer) så er kapitalen jo brugt og du skal hvis den er under halv (25 t i dit fald) afholde generalforsamling og tage stilling til fremtid - Du skal søge at holde din kapital fuld - så du har kontanter eller værdier for de 50 t - (eller mindst det halve) for at ha et godt udgangspunkt

2 - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html selve dit spørgmål giver ikke så meget mening hvis du kun har holding go ET drift hvor pengene jo så generelt kommer fra

3 ja pengene kunne blive i holding når drift havde betalt skat af dem - hvad formålet skulle være må du vel selv ha ide om  - vil du ha glæde af dem selv, så skal der betales udbytte skat eller A skat af løn  - men de kan investeres i firmaer eller gemmes til unde tider

4 Ja det ville jeg klart anbefale MEGET klart - i det mindste en regnskabskyndig - Vil du vide mere om IVS og dermed også om holding som er dækket og dermed selskaber generelt - så findes E-bogen om IVS i DETTE LINK og den vil jeg mene vil gøre dig lidt bedre påklædt

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Har lige læst dit blogindlæg.

Angående spørgsmål 2, så mente jeg:

Eksempel: Jeg har et holdingselskab og 1 driftselskab. Overskuddet fra drift bliver sendt til holding efter selskabsskat. Så jeg har sparet en masse penge i skat. Så da jeg kun har 1 driftselskab, og lige pt ikke har tænkt mig at investerer i andre firmaer, ville det så være "ulovligt" at skyde penge ind i det ene driftselskab jeg jo har? Eller SKAL det være en ny virksomhed. Eller er det lige meget, bare jeg investerer pengene i en virksomhed, om det er mit allerede ejet virk. eller ny virksomhed.

Håber jeg har formuleret mig bedre, men jeg må bare i gang med at studerer mere om selskaber osv :D Tak endnu engang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

GarethBale:
Overskuddet fra drift bliver sendt til holding efter selskabsskat. Så jeg har sparet en masse penge i skat. Så da jeg kun har 1 driftselskab, og lige pt ikke har tænkt mig at investerer i andre firmaer, ville det så være "ulovligt" at skyde penge ind i det ene driftselskab jeg jo har? Eller SKAL det være en ny virksomhed

overskud sendes ikke op - der sambeskattes bare (ret ligemeget hvis du kun vil ha et selskab) - overskud bliver i drift efter skat med mindre du aktivt vælger at udlodde det som udbytte til holding og så kan du bruge det som du vil - men hvad pokker du så vil med holding ud over skaffe dig selv arbejde og omkostninger, ud fra det du skriver, det har jeg svært ved at se

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 15
Indlæg ialt: 23
Fra  Vendersbo Equity IVS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nej det behøver ikke være i en ny virksomhed, du kan investere dem i dit drift selskab igen.

Dog er der en del skattefordele i den måde du vælger at gøre det på, så det skal vendes med en rådgiver inden du gør det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)