Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Oversættelse" fra Dineros til SKATs resultatopgørelse samt balance

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er første gang jeg skal angive årsrapport hos SKAT og har lidt problemer med det. Jeg har et IVS og følger regnskabsklasse B.

Dinero giver mig en fin resultatopgørelse og balance, men jeg har svært ved at finde ud af hvilke felter jeg skal udfylde i SKATs skema. Sidst i indlægget er billeder af de poster Dinero giver mig fra deres resultatopgørelse og balance, samt billeder af skemaerne hos SKAT.

Umiddelbart vil jeg angive omsætning + renteindtægter fra Dinero i "Nettoomsætning" hos SKAT, administrationsomkostninger + renteudgifter i "Administrationsomkostninger" og afskrivninger under "Andre driftsomkostninger". 

Ligeledes for aktiver under balance, tænker jeg at sætte bankbeholdning under "KapitalandeleIe i tilknyttede virksomheder" og for passiver at sætte anpartskapital under "Indbetalt registreret kapital mv.", periodens resultat under "Overført resultat" og skyldig moms under "Anden gæld".

Er der en der kunne fortælle mig om dette vil være korrekt, ville jeg sætte stor pris på det.

Mvh

Poster i Dineros resultatopgørelse

SKAT's resultatopgørelse

Poster i Dineros balance

SKAT's balance

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hos ERHVERVSSTYRELSEN du indberetter. Ikke SKAT.

Hvis du ikke har forstand på indberetning af årsrapporter vil jeg råde dig til at tage kontakt til en der har. Der er mange ting du skal tage stilling til når du skal udarbejde en årsrapport:
Anvendt regnskabspraksis
Skatteberegning
Selve opstillingen
Noter
Erklæring fra ledelsen
Osv
Osv

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 9. Jun 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har selvfølgelig helt ret. Jeg mener Erhvervsstyrelsen. Jeg glemte at påpege at jeg benytter Regnskab 2.0 - basis, så strukturen er allerede fastlagt for mig

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg se. Bruger det også selv, når jeg indberetter for mine kunder.
Men har du styr på de andre punkter jeg skrev?

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 9. Jun 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Thomas. Det tror jeg at jeg har. I ledelsespåtegning har jeg skrevet meget alá det samme som er angivet nederst på denne side: https://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/ordbog/ledelsespaategning 

Under anvendt regnskabspraksis synes jeg at læse herfra[link] at jeg blot skal angive hvilken regnskabsklasse jeg indgår i , eftersom det er mit første regnskabsår, at jeg afregner i DKK,  og at der ikke er ændringer i regnskabet eller skøn / fejl.  

Skatteberegningen har jeg ikke angivet, da jeg ikke har indbetalt noget aconto skat. Da det igen er mit første regnskabsår

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal laves en skatteberegning under alle omstændigheder. At du ikke har betalt noget aconto ændrer det ikke.

Der skal stå en del mere i anvendt regnskabspraksis. Søg evt. på "bdo modelregnskab"

Ud fra det du skriver vil jeg næsten æde mit hat på at du desværre ikke får indberettet en korrekt årsrapport på egen hånd.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg støtter Thomas her - det er slet ikke så let at få det korrekt - Måske Thomas kan gi dig en god pris på indberetning - eller en anden - tag hjælp, det er ikke voldsomt dyrt og det er så dumt at kikse

Der kommer at være masser af kiksede IVS

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det "gode" for iværksætteren er dog, at der ikke er nogen straf for en kikset årsrapport. Personen bliver kun pålagt at indsende en ny årsrapport.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 9. Jun 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

I har jo nok ret - det plejer i at have.

Eftersom jeg har så få poster i mit regnskab, havde jeg bare håbet på at jeg kunne gøre det selv. Men vejledningen fra erhvervsstyrelsens mht. årsrapport er bare meget sparsom. Hvis man fx vælger "hjælp->vejledning til denne indberetning", så får man en blank side. Finder man guiden af andre veje, forklarer den mere i detaljer om hvordan man klikker et flueben til, fremfor kravene for fx resultatopgørelsen. Emails er der en svartid på 3 uger, og deres telefon er kun åbent fra 9-14.

Jeg vil prøve at se om jeg kan finde noget hjælp på mit universitet, ellers må jeg betale mig til noget hjælp.

Tak for svar.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)