Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab ifm. Holding ApS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

1) Jeg har netop fået stiftet et Holding ApS som efterfølgende har stiftet et Drift ApS. Jeg har fået cvr nr. og erhvervskonto til begge selskaber. Nu oplyser advokaten, at der er x kr. tilbage til selskabet. Hvordan får jeg disse penge korrekt overførst til holding og videre til drift?

I bund og grund så de er klar til at betale for indkøb til virksomheden.

2) Som tillæg, så skal holding blot bruges til at eje drift. Revision er fravalgt i begge - hvor meget skal laves i årsrapporten i sådan en selskab, som ingen aktivitet har?

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - Holding kan bare låne pengene til drift. Det er der ingen problemer i

2 - hvis du ikke har noget kendskab til udarbejdelse af årsrapporter vil jeg foreslå at du allierer dig med en der har

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

1) takker :)

2) vil benytte mig af regnskabsprogram til udarbejdelse og i forhold til drift er jeg med, men er i tvivl om hvor meget der skal laves på Holding. Tak vil forsøge!

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave en passende bogføring.
Har du styr på regnskabspraksis, skatteberegning, sambeskatning, indregning af kapitalandele mv?

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har styr på generel regnskabspraksis. De øvrige ting går jeg ud fra min revisor kan hjælpe med. Sad blot og rodede med noget her til aften og vil høre, så jeg ikke gjorde noget forkert :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Jørgensen :

1 - Holding kan bare låne pengene til drift. Det er der ingen problemer i

2 - hvis du ikke har noget kendskab til udarbejdelse af årsrapporter vil jeg foreslå at du allierer dig med en der har

VrøvlWink

Der er først stiftet et holding og herefter et datterselskab.

Ergo er er kapitalen i datterselskabet og kan overføres direkte til datterselskabets bankkonto fra advokaten.

Ganske enkelt - Ingen lån eller andet - Det er jo selskabskapital.

Tonny

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Tonny.

Dvs. der skal ikke noget i regnskabet for Holding angående pengene fra advokaten?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

mabru:

Tak Tonny.

Dvs. der skal ikke noget i regnskabet for Holding angående pengene fra advokaten?

Ikke andet en debetpost for "Kapitalandele datterselskab" og kreditpost svarende til selskabets kapital

En difference her svarer alt andet lige til stiftelsesomkostningerne for holdingselskabet.

Tonny

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)