Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg kan ikke lave ændringer på asp.net hjemmeside - efter flytning af host og domæner

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg har for nylig skiftet host og i den forbindelse rent ind i lidt udfordringer. 

De domæner jeg har flyttet er asp.net hjemmesider og det drejer sig om et .com, .dk, .as og .eu domæne
Jeg ønskede at beholde tidligere host's mailservice og fik derfor en række DNS records udleveret af tidligere udbyder som jeg har indtastet hos nuværende udbyder. Her er der både MX, A og TXT records. 
Det hele virkede umiddelbart fint - idet hjemmesiden blev vist perfekt. Det er dog sådan, at jeg ikke er i stand til, at redigere i f.eks. tekst på sitet - hverken igennem Filezilla eller min nye host's file manager service. 
Serveren registrerer ændringerne jeg laver i f.eks. teksten, men ændringer bliver simpelthen ikke vist på hjemmesiden efterfølgende. Der sker intet. 
Har I noget bud på hvorfor? Hvad kan det have noget med at gøre? 
Det skal også lige siges, at da jeg fik tilsendt mapper og filer med indhold fra min tidligere udbyder, lå der er BAK fil. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, har dette noget at gøre med en Microsoft SQL database. Kan det have indflydelse på min manglende mulighed for at lave ændringer?
Håber virkelig, at der sidder en derude der har et par gode råd, da min nuværende udbyder er ret blank omkring hvad jeg kan gøre. 
Bedste hilsner
Manse85
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at se kildekoden på dit site så kunne jeg forestille mig at det der bliver vist ligger i en DLL fil i bin mappen og det du retter i er kildefilerne. Det betyder at for at dine rettelse skal gå igennem så skal dit site kompileres i Visual Studio inden det virker.

BAK filen er nok en backup af din database men den har ingen funktionel virkning på dit site.

Tilmeldt 26. Apr 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Mange tak for dit indspark.
Hvordan finder jeg ud af om det er i kildefilerne jeg retter? 
Nu må jeg jo desværre erkende, at jeg langt fra er et teknisk vidunder. Ville en “rookie” som mig kunne kompilere hjemmesiden og navigere rundt i Visual Studio tror du? Og ved du om det er Mac kompatibelt - eller udelukkende Microsoft? 
På forhånd tak for hjælpen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

manse85:
Hvordan finder jeg ud af om det er i kildefilerne jeg retter? 

Det er altid kildefilerne du retter i :)

manse85:
Nu må jeg jo desværre erkende, at jeg langt fra er et teknisk vidunder. Ville en “rookie” som mig kunne kompilere hjemmesiden og navigere rundt i Visual Studio tror du?

Hvis du finder en version af VS du kan downloade og installere den - men den fylder en bondegård - så kan du nok hvis du sætter dig ind i hvordan den bruges. Jeg vil dog anbefale dig at lave en annonce på Amino Freelancer og hyre en der alligevel har værktøjet og viden til at gøre det for dig. Det er ikke noget der burde koste så meget.

manse85:
Og ved du om det er Mac kompatibelt - eller udelukkende Microsoft?

.NET og Visual Studio er 100% Microsoft, men de har dog en version der kører på Mac - den kører i et program der hedder Mono men jeg kender ikke nok til den. Det program findes sikkert til download men jeg ved at det ligger i programmet Unity3D hvor det bliver installeret med og man bruger det til at lave spil med.

Tilmeldt 26. Apr 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Tak for din hurtige tilbagemelding.
Tror du har ret i, at det mest fornuftige er, at udbyde opgaven i Freelancerforummet. Men vil det så sige, at når jeg fremadrettet skal have lavet ændringer, så skal det gå igennem VS og en freelancer eller lignende -  og altså ikke noget jeg kan lave selv med mindre jeg selv har programmet? 
Nu ved jeg godt det er svært for dig at vurdere, men hvor sikker er du på, at den løsning du foreslår er den rigtige? 
Din hjælp er super værdsat :) 
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

manse85:
Men vil det så sige, at når jeg fremadrettet skal have lavet ændringer, så skal det gå igennem VS og en freelancer eller lignende

Kort svar ja.... Længere svar bliver at du skal finde en udvikler som kender til f.eks. GitHub.com. Der skal han så sørge for at alt din kildekode kommer op og ligge. At bruge den service koster kun $7 per måned og så har du din kode sikret. Udvikleren kan så foretage de rettelser som der skal laves og han kan kompilere det og lægget det op på sitet. Hvis du skal lave flere tekstrettelser så skal han have fat i koden igen - kompilere og lægge det op. Hvis du ikke allerede på sitet har et administrationssystem så bør du få det lavet. Der er nogle ting man kan gøre som en erfaren udvikler kan gøre for dig men det er noget du skal tage med en samtale med ham. Men du skal kigge efter en som virkelig er god til .NET og ikke bare en som har brugt det i et par uger :)

manse85:
Nu ved jeg godt det er svært for dig at vurdere, men hvor sikker er du på, at den løsning du foreslår er den rigtige? 

Ud fra det du har sagt og den erfaring jeg har gjort (med det samme problem) så er jeg 99% sikker på at jeg har ret i problemet.

manse85:
Din hjælp er super værdsat :) 

:) så lidt.... derfor jeg nyder at være herinde så jeg kan øse ud af min erfaring

Tilmeldt 26. Apr 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Niels

Tak for svaret.

Ok. 99%, det er ret overbevisende må man sige. Nu spørger uvidende jeg bare. Nogle af de nuværende aktive DNS records peger mod den gamle udbyders server tror jeg nok. Det kan ikke være dem der er skyld i at jeg ikke kan redigere?

Bare af ren og skær nysgerrighed, hvorfor vælger man at lave en sådan løsning som denne her? Nu har jeg, tidligere med en anden hjemmeside, let og elegant etableret forbindelse til FTP server og herfra givet den gas. Det er da betydeligt lettere.

Men jeg må desværre nok kaste håndklædet i ringen og erkende, at jeg må have assistance :)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

manse85:
Nogle af de nuværende aktive DNS records peger mod den gamle udbyders server tror jeg nok. Det kan ikke være dem der er skyld i at jeg ikke kan redigere?

Det kommer an på hvilke navneservere domænet bruger. 

manse85:
Bare af ren og skær nysgerrighed, hvorfor vælger man at lave en sådan løsning som denne her?

Det kan være uvidenhed hos udvikleren.

manse85:
Men jeg må desværre nok kaste håndklædet i ringen og erkende, at jeg må have assistance :)

Selverkendelse er en god ting :) Det kan hurtigt blive dyrt at rode med en hjemmeside selv.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet kan det også være at dit domæne stadigvæk peger på den gamle server. I så fald hjælper det jo ikke at ændre i filerne på den nye server. Send eventuelt en pb med domænerne, så kan jeg hurtigt fortælle dig, hvor de ligger.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)