Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af webshop!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg går og leger lidt med tanken om at opstarte min egen webshop. Jeg regner bare med, at det i starten skal være et lille hygge projekt ved siden af min skole, og måske en vej til en lille ekstra månedlig indtjening - og så bare se hvor det fører hen med tiden. Jeg forventer ikke noget stort, ligesom jeg også derfor ikke vil ofre mange tusinde kroner på en special designet webside til at starte med. Jeg tænker en lille "billig" løsning indtil der kommer lidt respons på det og det kan svare sig at smide lidt ekstra penge efter det. 

Derfor håbede jeg, at der var en herinde der måske havde lidt erfaring indenfor dette, som måske ville bruge en time på et Skype opkald hvor jeg lige kan blive sat ind i det mest grundlæggende. Jeg tænker selv, at jeg vil importere varer fra Kina - så meget gerne en der også ved lidt herom. 

Evt. hvis I har links hvor der står nogle guldkorn er I også MEGET velkomne til at smide dem som kommentar.

På forhånd mange tak!

Pernille Lassen

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke helt se om du er over eller under 18 år, men er du under, har det også en væsentlig betydning når du skal drive firma. 

-Kim - 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

PernilleLassen:
Evt. hvis I har links hvor der står nogle guldkorn er I også MEGET velkomne til at smide dem som kommentar

På ShopNyt kan du se denne beginners guide til start af webshop:

http://www.shopnyt.dk/guide-start-en-webshop

Mvh. Kurt

Tilmeldt 26. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er over 18 :)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv startet ud med en Magento shop, hvilket er gratis. Hvis du så gerne vil have et pænt design på, kan du købe et her http://themeforest.net/category/ecommerce for under 1000 kr. Skal du til at have Dankort betaling på din webshop, koster det omkring 2000 kr pr år oven i. Det er rimeligt løst regnet, men det burde være nok til at komme igang med.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Artiklen Min første webshop giver dig et godt overblik i de processer, det kræver at starte en webshop og den giver også et bud på, hvorden du kan starte til rimelige penge.

kh

Mogens

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille,

Jeg er selv igang med at banke en webshop op og har haft rigtig god hjælp i denne guide til opstart af webshop, skrevet af Brian Brandt fra Clickstarter:

http://clickstarter.dk/ehandel/


I guiden går han skridt for skridt igennem de ting du skal have styr på og de overvejelser du skal gøre dig. Du får også en godt overblik over de økonomiske omkostninger såvel som tidsmæssige.

Enjoy ;-)

/Silas

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille :)

Dit indlæg er sparsomt med detaljer. For at kunne vejlede dig bedst muligt er det optimalt, hvis du kan give noget mere information.

Har du prøvet at drive virksomhed før? Har du lavet en hjemmeside før? Har du kendskab til HTML / CSS / Javascript / jQuery / PHP / mySQL ... eller andre af de håndværk, som bruges til at lave hjemmesider? Hvor meget tid har du sat af til projektet? Dette er super vigtigt - man skal lære meget første gang man laver en virksomhed og det tager tid. Hvad er det, som du gerne vil sælge (varer fra Kina er meget bredt)?


Du skriver i dit indlæg, at det er et hygge projekt, og at du ikke vil bruge mange tusinde kroner på en specialdesignet hjemmeside. Derefter skriver du, at du gerne vil importere varer fra Kina. Du skal være OBS på, at du i mange tilfælde skal aftage store mængder for at det kan svare sig - samt at leveringstiden er meget lang. Dette medfører ofte en øget lagerbinding, som ikke er optimal. Det vil være et problem, hvis du ikke har noget estimat af din kommende omsætning.

En anden faldgruppe du skal være opmærksom på er fragtfælden: http://www.amino.dk/blogs/mortenlaerkholm/archive/2014/09/19/fragt-f-230-lden.aspx
Der er forskel på om varerne sælges CIF og FOB og det er ærgerligt, hvis dit iværksættereventyr ender før det er begyndt.

Det er også sværere at tjekke kvaliteten på produkterne i Kina i forhold til noget mere lokalt, da det er høje omkostninger ved en rejse til Kina. Overvej, om det er nødvendigt at importere varerne derfra eller om du kan nøjes med en leverandør i Europa til at starte ud med.


Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille :)

Dit indlæg er sparsomt med detaljer. For at kunne vejlede dig bedst muligt er det optimalt, hvis du kan give noget mere information.

Har du prøvet at drive virksomhed før? Har du lavet en hjemmeside før? Har du kendskab til HTML / CSS / Javascript / jQuery / PHP / mySQL ... eller andre af de håndværk, som bruges til at lave hjemmesider? Hvor meget tid har du sat af til projektet? Dette er super vigtigt - man skal lære meget første gang man laver en virksomhed og det tager tid. Hvad er det, som du gerne vil sælge (varer fra Kina er meget bredt)?


Du skriver i dit indlæg, at det er et hygge projekt, og at du ikke vil bruge mange tusinde kroner på en specialdesignet hjemmeside. Derefter skriver du, at du gerne vil importere varer fra Kina. Du skal være OBS på, at du i mange tilfælde skal aftage store mængder for at det kan svare sig - samt at leveringstiden er meget lang. Dette medfører ofte en øget lagerbinding, som ikke er optimal. Det vil være et problem, hvis du ikke har noget estimat af din kommende omsætning.

En anden faldgruppe du skal være opmærksom på er fragtfælden: http://www.amino.dk/blogs/mortenlaerkholm/archive/2014/09/19/fragt-f-230-lden.aspx
Der er forskel på om varerne sælges CIF og FOB og det er ærgerligt, hvis dit iværksættereventyr ender før det er begyndt.

Det er også sværere at tjekke kvaliteten på produkterne i Kina i forhold til noget mere lokalt, da det er høje omkostninger ved en rejse til Kina. Overvej, om det er nødvendigt at importere varerne derfra eller om du kan nøjes med en leverandør i Europa til at starte ud med.

Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)