Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgstræningskursus, din mening? Hvor langt væk, hvor lang tid og til hvilken pris?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at afholde noget salgstræningskursus i nærheden af København, umiddelbart havde jeg tænkt mig at profilere mig på lave priser og effektiv undervisning. (Telefonsalg / Kold Kanvas)

Jeg forestiller mig 2 dage af enten 4 eller 8 timer, hvor første dag starter med 4 timers undervisning og 4 timers praktisk øvelse (hvor deltagerne sælger deres egne produkter) og anden dag starter med 2 timers opfølgning og 2 timers praktisk øvelse, 2 timers opfølgning og 2 timers praktisk øvelse.

Jeg havde tænkt mig at prisen skulle være 2500kr pr. mand og jeg forestiller mig at vi kan være mellem 10 og 20 mand på et hold. Efter endt kursus forløb vil alle være klædt fuldt på til at kunne gå igang med at lave telefonsalg af egne produkter. Du bliver selvfølgelig ikke super-sælger på 16 timer ... men du bliver hjulpet rigtigt godt igang.

Nu kommer mine spørgsmål:

- 2.500kr ... det giver cirka 2.000kr i overskud pr. deltager, hvilket skal dække forberedelse, tid, transport mv. Jeg syntes umiddelbart prisen er lav, jeg har selv været på lign. kurser til 12.000kr for 2 dage. Men jeg vil gerne være iværksættervenlig, og 2.500kr for et kursus der potentiel set er tjent hjem før det er slut, syntes jeg bestemt ikke er galt. Hvad siger i?

- Lokation, lokation, lokation. Hvor langt væk fra København gider folk rejse? Jeg tænker Albertslund, er det for langt væk? Eller tror i det kan betale sig at leje lokaler f.eks. på Frederiksberg?

- Længden på kurset? Vil folk hellere have et kortere og mere koncetrere kursus og så have mulighed for telefonsupport bagefter som erstatning for de praktiske timer?

Har i andre gode råd?

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart lyder prisen mere end overkommelig, alt under 2500 for et salgskursus ville være en joke :) 

om du så bør fokusere så meget på prisen i din kampagne, er jeg mere i tvivl om.

du nævner selv, at du har været på lignende salgskurser fra 12.000 kroner og op.

Så når jeg hører prisen får det mig straks til, at tænke på hvorfor du er så billig?

Måske er du uerfaren, måske har du ikke lagt så meget tid i det og sidst men ikke mindst hvis det var så hamrende værdifuldt for mig, ville du så ikke tage dig ordentligt betalt for det?

jeg mener ikke du behøver sætte prisen op, hvis din målgruppe er amino brugere, sidder der nok mere end en der mener, at 2500 allerede er mange penge.

Men hvis du selv er en dygtig sælger, hvilket jeg må gå ud fra siden du laver et salgskursus, så ved du også at det er de færreste kunder der vil handle med dig fordi du er billig. Fordele, fordele og fordele. 

Hvad kan jeg tjene på det her, hvordan bliver mit liv nemmere osv.

bare mine tanker, held og lykke med det :)

mvh

Mick Hansen

www.salgssucces.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)