Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til kørebog

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er nyetableret selvstændig, har egen bil og kommer nok til at køre 15.000 km rent privat om året og 4.000 arbejds- og kunderelateret. Har læst en masse her på Amino om kørebog og nu vil jeg bare høre om jeg har forstået det rigtigt: For at få fradraget for erhvervsrelateret kørsel i indkomsten til sidst skal jeg føre en kørebog. Der er vist ingen formkrav, men der skal stå dato kmtæller ved start,  dato kmtæller ved slut . Dette gælder hver gang bilen startes uanset om det er erhvervsrelateret eller privat. Men er det erhvervsrelateret skal der desuden stå startadresse, slutadresse, formålet med kørslen og formentlig vel også  kmtæller slut og kmtæller start trukket fra hinanden. Dvs min kørebog vil måske rumme information om 30 små ture til brugsen og sommerhuset, så kommer der en erhvervsrelateret og så 20 informationer om privat kørsel og så måske 2 med de mere detaljerede om erhvervskørsel.

Hvorfor jeg spørger? Jo det er sådan jeg har forstået de mange indlæg og links. Men min forstand gør altså oprør. For man skulle da synes, at det ville være nok at beskrive erhvervskørslen detaljeret - og alt resten ville så være privat kørsel. Men jeg skal selvfølgelig rette mig efter reglerne, uanset om jeg forstår dem eller ej.

Bedste hilsener

Niels

Fra Marienlyst
Tilmeldt 24. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er mange regler som der skal forstaes

Kunne det link maaske vaere dig behjaelpelig http://www.tax.dk/lv-2012-1/lva/A_F_3_4_1.htm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

nek:
Hvorfor jeg spørger? Jo det er sådan jeg har forstået de mange indlæg og links. Men min forstand gør altså oprør. For man skulle da synes, at det ville være nok at beskrive erhvervskørslen detaljeret - og alt resten ville så være privat kørsel. Men jeg skal selvfølgelig rette mig efter reglerne, uanset om jeg forstår dem eller ej
det har du også ret i- KM stand skal bare på ved firma km start og slut - alt mellemliggende KM stand er naturligvis privatkørsel. Formået er kontrol ved stop - at man kan sandsynliggøre hvor mange firma km og privat km der er - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

Husk der er som fradrag i personlig indkomst du tager det - men der er med i linket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

nek:
Hvorfor jeg spørger? Jo det er sådan jeg har forstået de mange indlæg og links. Men min forstand gør altså oprør. For man skulle da synes, at det ville være nok at beskrive erhvervskørslen detaljeret - og alt resten ville så være privat kørsel. Men jeg skal selvfølgelig rette mig efter reglerne, uanset om jeg forstår dem eller ej
det har du også ret i- KM stand skal bare på ved firma km start og slut - alt mellemliggende KM stand er naturligvis privatkørsel. Formået er kontrol ved stop - at man kan sandsynliggøre hvor mange firma km og privat km der er - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

Husk der er som fradrag i personlig indkomst du tager det - men der er med i linket

vh John Hannover

Faktisk behøver km stand kun noteres en gang om dagen, typisk i starten eller slutningen af dagen, men ja, det er kun nødvendigt hvis der er erhvervskørsel. Kig evt. på www.driversnote.dk eller Driversnote app'en til iOS.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)