Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er drømmen realistisk??

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude!

Jeg er 17 år gammel når jeg fylder 18 her om et par måneder så starter jeg mit eget Call center med cirka 10-20 ansatte på deltid så jeg kan køre det ved siden af skolen (HHX)

Jeg har kapital, jeg har lokaler, jeg har en god bogholder og så er det min første virksomhed!

Det her er min drøm, men er det realistisk?

Håber på nogen gode svar

Fortsat god dag der ude

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det da meget fint du vil starte firma og ansætte 20 medarbejdere og du har en bogholder og kapital, men ville det som en start ikke være meget smart at du også har en masse kunder? Jeg mener hvad skal dine 20 medsrbejdere lave hvis du ikke har nogen kunder?

Fint du Er ambitiøs men som du tegner det her, så vil jeg sige det er ret urealistisk. Få kunder og indtægter før noget som helst andet!

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har allerede det første projekt/kunde i hus (bladsalg) og kan jo ikke skaffe kunder uden sælgere ;)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine bekendt havde i mange år arbejde med telemarketing, og været topsælger i de virksomheder han havde arbejdet for. Han besluttede sig for at starte sit eget call center, og han startede med bladsalg, bogklubber og lign. fordi det er nemme ordre at få. Bladhuse og bogklubber har masser af freelancere og små telemarketing bureauer der arbejder 100% på provision til at sælge deres blade og bøger.

Det min bekendte gjorde var, at starte alene og sælge, sælge og atter sælge. Da han selv begyndte at have en indtægt ansatte han den første på deltid, som var 100% på provision. Han brugte tid på at træne denne medarbejder så hun blev god. Derefter kom den næste medarbejder, som ligeledes fik træning og blev oplært. Jeg arbejde faktisk et par måneder for ham, og hjalp med at ringe ud og få nogle ordre i hus.

Jeg tror at det er den bedste måde at starte op på. Du starter selv med at ringe ud hver eneste dag. Så får du også den erfaring der skal til for at træne dine kommende medarbejdere. Og så ansætter du efterhånden som du kan træne og oplære nye medarbejdere. 

Mvh Carsten

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg også tænkt på! Men jeg står ligesom din ven og er topsælger og har resultater der er helt fine efter min egen mening! Min plan var at lave et "start up team" 10 stykker måske af mine venner jeg ved der har gode resultater og evner indenfor salg og så sætte dem på ren provision indtil vi er ordenligt oppe at køre. På den måde kommer der hurtigt mere gang i den og det bliver hurtigt sjovere og det er jo det det hele handler om, at lave det man kan lide ;)

Men hvad tænker du om den plan? Frem for at starte HELT fra bunden?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan lande nogle store ordre før du får dine venner til at sige op og arbejde for dig, så kan det måske gå. Det er meget sjældent en god ide at først etablere teamet, og så derefter gå efter nogle ordre. Det er lidt mod normal iværksætterpraksis, altså medmindre man har en stor pose penge man gerne vil brænde af.

En mellemvej kunne være at du får et par af dine venner med på ideen, og at I fra start alle arbejder både på at skaffe ordre til firmaet OG udføre de ordre I får i hus. På den måde kommer der nok hurtigere gang i virksomheden, og det er et mindre sats for alle parter. Og så kan du altid ansætte flere efterhånden som der er opgaver til flere.

Mvh Carsten

 

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 289
Fra  Chaz Skrevet kl. 03:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krisser,

Er der en mail jeg kan skrive til?

- Har lige et par spørgsmål

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomsen03@hotmail.com du er velkommen til at skrive :)

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du eventuel nogle konkrete navne på bogklubber fx? :)

Tror også det er vigtigt at forstå at hvis jeg har cirka 15 ansatte så kommer vi kun til at sidde 5 cirka på kontoret da det jo kun er folk på deltid :)

Så hvis jeg skulle starte "småt ud" med et team der kunne sidde hver dag skulle jeg ud og have fat i fuldtid og så kan jeg ikke passe skolen ved siden af - håber det giver mening

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi solgte Gyldendahl's bogklubber. De har mange forskellige.

Det var dog ikke noget vi tjente alverden på. Jeg stoppede fordi jeg tjente for lidt, selvom jeg typisk solgte en del bogklub abonnementer hver aften.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)