Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af selskab ved likvidation

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har et selskab jeg er igang med at lukke ved likvidation. 3 måneders perioden er overstået, og nu vil vi egentlig bare gerne have lukket selskabet, så vi er videre.

Selskabet har eksisteret siden 2013, og har for 2013 regnskabet indsendt undtagelseserklæring, og det samme for 2014 regnskabet. Selskabet trådte i likvidation i starten af 2015.

I hele likvidationsprocessen er udelukkende sket det at hele boet er blevet solgt til andet selskab, og nu skal selskabet sådan set bare lukkes. Selskabet har en mindre gæld til deltagerne i selskabet, (jeg og min kæreste), men vi begge giver afkald på vores gæld, da vi blot ønsker at lukke selskabet hurtigst muligt.

Nu skal der udarbejdes et likvidationsregnskab, før selskabet kan lukkes, og jeg vil hører om nogen her på Amino kan hjælpe med at fortælle med hvad et sådant skal indeholde? Jeg håber - og tror - at det er relativt simpelt, idet selskabet i hele likvdationsperioden kun har haft 1 postering, nemlig salget af hele boet. Men jeg kan ikke ummidelbart Google mig frem til hvordan det laves, og ingen af os er interesserede i at ofre mange flere penge på et selskab der blot skal lukkes, så jeg håbede en flink Amino kunne hjælpe, og forklare hvorledes et likvidationsregnskab udarbejdes, og hvad det skal indeholde.

Med venlig hilsen

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg antager at vi snakker om et IVS, ApS eller A/S.

Det er lidt omstændigt at lukke et selskab, ikke fordi at det er et problem at lave et likviditetsregnskab. Problemet ligger I at man skal have det der hedder en skattekvittance, hvilket man skal søge om ved skat, dette er et meget lavt prioriteret område, og det tager derfor 4-5 måneder at få denne. Jeg kan naturligvis godt hjælpe jer med dette skulle I ønske det.

Der er dog også en anden løsning. Hvis I lader være med at indsende et regnskab eller lignende, så bliver selskabet tvangslukket.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bærentzen:
Jeg antager at vi snakker om et IVS, ApS eller A/S.

 

Forudsætter det ikke at der er tale om datterselskab uden aktivitet?

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, men ikke at det er et datterselskab, men det forudætter at der ikke er aktivitet, hvis man vil lukke med en skattekvittance.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bærentzen:

Nej, men ikke at det er et datterselskab, men det forudætter at der ikke er aktivitet, hvis man vil lukke med en skattekvittance.

OK, mente ikke at du kan sende undtagelseserklæring vedrørende årsrapporter på de selskaber, medmindre der var tale om datterselskaber uden aktivitet.

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er heller ikke en undtagelseserklæring, det er en skattekvittance, og opløsningserklæring. Det er ikke det samme.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv og læs trådstarters indlæg igen :)

Der står at der ikke er sendt regnskaber ind i 2013 og 2014, men anvendt undtagelseserklæringer. Derfor er det at jeg sætter spørgsmålstegn ved selskabsformen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Der står at der ikke er sendt regnskaber ind i 2013 og 2014, men anvendt undtagelseserklæringer. Derfor er det at jeg sætter spørgsmålstegn ved selskabsformen.

Lyder mere som en lukning af et SMBA....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

enig, at med undtagelseserklæringer for 2013 og 2014 var det vel, så lyder det som et SMBA og de to ejere så nok trådstarter og kæresten. Jeg er ikke skrap på SMBA men mener lukning i ganske høj grad følger samme som for ApS og A/S hvor man kan likvidere det - eller lukke med betaliingserklæring (som man så skal være sten sikker på) - og det ville jeg bestemt tro kræver en skattekvittance helt som for selskaber.

Jeg ville tage fat i en revisor eller f.eks. Jocob Tøjner fra www.ditselskab.dk han har haft med SMBA at gøre, hvis gættet er korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bærentzen:

Der er dog også en anden løsning. Hvis I lader være med at indsende et regnskab eller lignende, så bliver selskabet tvangslukket.

Er det ikke ulovligt / kan have konsekvenser for os som deltagere? Eller fungere det bare helt automatisk ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)