Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gulplade bil til mindre virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle, 

Jeg håber jeg kan få svar på følgende:

Det er sådan, at jeg har en mindre virksomhed (en kiosk). Jeg overvejer, at købe en lille varevogn (toyota yaris 2012). Jeg vil primært bruge varevognen til, at hente varer, derfor vil jeg have den på guleplader.

Det jeg er usikker om, er hvad jeg kan og hvad jeg ikke kan trække fra i moms, ved bilens drift? (forsikring, benzin, værksted, osv)?

Jeg håber jeg kan få svar herfra, på forhånd tak.

MVN

Bilal Ahmad

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

bilalahmadahmad:

Det jeg er usikker om, er hvad jeg kan og hvad jeg ikke kan trække fra i moms, ved bilens drift? (forsikring, benzin, værksted, osv)?

Hej Bilal,

Som udgangspunkt kan en momsregistreret virksomhed trække købsmoms af alle omkostninger (alt med moms på fakturaen, altså ikke forsikring og vægtafgift) til en gulpladebil. 

 

Dog skal du være opmærksom på hvad du bruger bilen til, hvis du samtidig bruger bilen til private formål eller virksomheden uvedkommende formål så er der ikke momsfradrag for den del.

Derudover er der jo også nogle skattemæssige forhold i forhold til privat anvendelse.

 

Alt i alt, skal du overveje hvad formålet er med bilen. Kun til virksomheden eller også til privat kørsel? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)