Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskyde skat til slutningen af året?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har læst et sted at, det er muligt at udskyde at betale skat i personligt eget virksomhed, så der ikke skal betales skat hver måned, hvis man har sat sin forskudopgørelse til 0, så man derved får flere likvider at gøre med, en form for likviditetforskydelse, nogen som kan be eller afkræfte dette?

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

princippet er at man skal forskudsregistere ærligt men sætte du et 0 år et sker der normalt ikke andet end at du ikke får betalt skat og så har du likviditet - men også klart større risiko for at stå uden penge til skatten når året er gået - Det er IKKE lovligt at bruge skatte udskydelse til likviditet, men det opdages næppe år 1 i alle fald. 

Pas meget på med metoden - jeg råder ikke lige til den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Pas meget på med metoden - jeg råder ikke lige til den

Fuldstændigt enig med John, jeg vil bestemt heller ikke råde til den metode.

Vil dog nok hvis jeg var dig, og desparat har brug for likviditeten bare være lidt mere pessimistisk, og så bare sætten den lidt lavere.. Dog er det en farlig metode, da man oftest ser at det går galt for folk i enden af året - da de ikke liiige får tjent det forventede. 

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, og ved godt at der er en meget større risiko for at blive illikvid.

Men vil i så hellere anbefale mig kapitalafkastordningen eller bare skrive det jeg forventer at tjene(eller mindre?) i min forskudopgørelse og så leve med at have mindre likvider her i starten til at udvide for?

Virksomheden er tænkt som et projekt ved siden af min uddannelse, så forventer ikke et overskud på mere end 15.000 før skat det første år. 

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

kapitalafkastordningen er noget ret specielt skattemæssigt som kun passer til specielle forhold, næppe til dit - VSO er anden skattemulighed men igen giver det meget mere arbejde/revisorhjælp. Med 15.000 i forventet overskud - så betal dog skatten af det under året ved at forskudsopgøre - du sparer intet ved at vente og får bare en risiko som er vanskelig at overskue for dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John. Det kommer til at koste mere i administration i slutningen af året

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)