Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende faktura på vegne af

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi arbejder på et projekt hvor vores cvr. skal sende faktura på vegne af et andre cvr numre. Altså der er kun tale om formidling af betalingen.

Spørgsmålene er så, hvilke formkrav er der til faktura opbygningen? Skal begge cvr numre fremgå på faktura? Eller er det hele meget mere simpel, man skriver på fakturaen at det er på vegne af dette cvr.? 

Og vi bruger e-conomic

Pft.

SS

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeres virksomhed nogen relation til fakturamodtager, eller er det fordi at fakturaen skal betales til jeres konto?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Beskriv ydelsen / produktet

2) Så længe du har en fortjeneste på det - og de er klar over at det er jer de har købt produktet af, vil jeg mene du bare kan fakturere det direkte.. 

Det er vel bare almindeligt ydelses salg?!

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge dele, vi har formidlet en kontrakt fra en ordregiver og nu skal de have en faktura når kontrakten er opfyldt. Vi har relation til fakturamodtager og beløbet skal via vores firmakonto.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

SeverinSvendsen:

Begge dele, vi har formidlet en kontrakt fra en ordregiver og nu skal de have en faktura når kontrakten er opfyldt. Vi har relation til fakturamodtager og beløbet skal via vores firmakonto.

Det bør der ikke være nogle ben i. Det er sgu bare at smide det afsted som en helt normal faktura. 

Du skal IKKE inkludere CVR nummeret på din underleverandør.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :) det virker lige til

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Et tillægsspørgsmål, hvordan skal jeg forholder mig, når vi sender en faktaura på vegne et firma som ikke er momsregisteret til et momsregisteret? Giver det nogle problemer?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, når du siger på vegne af andet firma. Hvem køber kunden ydelsen fra. Er det jer så er det underordnet om jeres underleverandør er momsregistreret eller ej. Ydelsen købes fra jer der er momsregistreret.

Forudsat naturligvis at der er tale om en momspligtig ydelse.

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi formilder blot kontakten og betalingen, og der er tale om momspligtige ydelser. Kunden køber ydelsen fra underleveranderøren, og ikke os. Jeg tror det er nemmeste for alle parter hvis underleverandøren er momsregistreret. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)