Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuldmagt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense M
Tilmeldt 10. Jul 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Billige-kaffekapsler Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for et svar vedrørende, hvorledes en fuldmagt skal være mundtlig eller skriftlig.

Kan det lade sig gøre, som firma at få en mundtlig fuldmagt fra et andet firma til at handle på deres vegne. F.eks. via at man optager en telefonisk samtale, hvori man gennemgår fuldmagten og hvad den er givet til?

Jeg ved flere telemarketingbureauer anvender denne metode, blot som en accept af en ordre.

Kan man gøre det samme med en fuldmagt? Skal siges at fuldmagten skal bruges til at hjælpe kunden med en service af administrativ karakter og ikke omfatter nogle økonomiske forhold andet en fee for servicen.

På forhånd tak! 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan det i princippet godt. Da det er dig, der udadtil vil gøre gældende, at du har en fuldmagt på vegne af en anden, så er det også dig, der skal kunne bevise, at du har denne fuldmagt, og hvad den giver dig fuldmagt til. Hvis fuldmagtsgiver senere gør gældende, at du ikke har fuldmagt, så er det dig, der har bevisbyrden. Ellers hænger du på aftalen overfor aftaleparten eller kan blive mødt med erstatningskrav.

Hvorfor ikke bare få den på skrift? Det er jo bare at sende en e-mail og bede fuldmagtsgiver underskrive og returnere den? Så er ingen i tvivl om, hvad fuldmagten dækker.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra Odense M
Tilmeldt 10. Jul 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Billige-kaffekapsler Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Mange tak for din svar.

Grunden til jeg gerne vil høre om det er "nok" bare at have en optaget samtale hvori fuldmagten gives er fordi jeg skal lave mange af dem og det derfor ville gå hurtigere og man ikke skulle vente på at folk kom hen til deres mail. Ved godt mange har mail på deres telefon i dag, men var blot for at lette tiden. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)