Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentlig erhvervskonto er ikke krav i personlig virksomhed MEN man skal ha sit CVR tilknyttet en personlig konto i så fald - og det er blevet sværere og sværere, da det jo reelt ikke er andet end - omgåelse af at ha erhvervskonto og bankerne kan nægte det og slette CVR tilknytning hurtigere end jeg kan skrive ØV

se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html   mere man ikke tror, at man bare kan klare sig med en lille personlig konto og så ikke andet - CVR skal tilknyttes den for at virke som nemKonto for personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

5.000 kr. lyder rimelig hæftigt for en erhvervskonto til enkeltmandsvirksomhed...

Jeg har selv en erhvervskonto til mit I/S hos Sydbank, hvilket var gratis. Min bankrådgiver fortalte at erhvervskonto til personlige virksomheder var gratis hos dem, så jeg tror ikke min var gratis, blot fordi jeg også er privatkunde hos dem.

Så ja, hvis du ikke vil give 5.000 kr. for kontoen hos din nuværende bank, kan du jo prøve at forhøre dig ad hos andre banker. Tror ikke det er værd at troppe op hos banken med lov og paragraffer, i tilfælde af at banken har handlet forkert. Find en ny Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig i at 5000 virker MEGET dyrt her - og også i, at der ikke er lov man kan slå banken i hovedet med - de må tage den pris de vil og kan, men ja - find en anden ,for de vil slet ikke ha dig som kunde formentlig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
helt enig i at 5000 virker MEGET dyrt her - og også i, at der ikke er lov man kan slå banken i hovedet med - de må tage den pris de vil og kan, men ja - find en anden ,for de vil slet ikke ha dig som kunde formentlig

Ja - det virker som en stratigi for at fryse de dårlige kunder ud. 

Banker har altid haft en eller anden, mærkelig tankegang til at beregne risikospredningen ved selvstændig virksomhed. 

Som iværksætter har man måske 10-100 forskellige faste kunder, man lever af - som betaler regningerne. Som lønslave, kræver det bare en mand, der bliver sur på en - og så er man uden indtægt. 

Det er den vinkel rigtigt mange bankfolk aldrig rigtigt har lært at se. 

Men som sagt, de er jo bare bankfolk.... Hvis de virkeligt var dygtige, så ville de jo ikke arbejde i en bank alligevel. 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)