Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes denne teknologi?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære amino-buddy's

Håber i kan hjælpe mig med info:

Findes der en teknologi der kan man kan se hvor en "chip" er hele tiden.

Forstiller mig en gps bare indendørs hvor et antal sensore kan "se" hvor denne tip er.

I et rum på 20x20m kunne der være 6 sensore de skal så kunne få date fra denne chip inde i rummet og vide hvor denne er inden for 10-20 cm?

De 6 sensore skal kunne holder styr på xx antal Chips af gangen.

Forstiller mig de gør som en gps og måler afstand og retning hver sensor og et program så smelter det sammen til en præcis lokation.

Findes dette og nogle der har et link eller produkt navn der kunne være aktuelt?

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er nogle der bare har den midste ide om nogle der kunne vide det og/eller har et produkt navn, er i meget velkommen til også at skrive det.

evt. direkte på mail

js / eco-nordic .dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den type løsniner findes, og bruges meget på f.eks. lagerhoteller og lignende. Typisk benytter man en RFID-chip, som kobles til en bestemt lokation. Jeg har tidligere set det benyttet ved bl.a. opbevaring af vigtige dokumenter i et stort arkiv, hvor hvert dokument var påsat en RFID-chip. Man kunne så hele tiden tjekke lokationen af dokumentet indenfor et bestemt areal.

Samme teknologi bruges også til ting som aflæsning af f.eks. temperatur og luftfugtighed på bestemte steder i store haller.

Der findes et dansk firma, som arbejder indenfor området. Prøv at kig på http://sensorist.com/.

Jeg har ikke selv brugt dem/arbejdet sammen med dem, men læste på et tidspunkt en artikel om dem.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Jensen
Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 13
Fra  LF-Labels.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Teknologien du kan bruge hedder RFID RTLS / RFID Real Time Lacating System

Det kan laves med både passiv UHF rfid hvor taggen på enheden er billig "ca 1 kr"

eller det kan laves med wifi tags som koster < 150 kr stk

Skriv endeligt hvis det er noget du vil vide mere om..

Brian Jensen - RFID-Source

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Brian,

jeg har forsøgt at skrive en privat besked, men dette har du slået fra.

du må meget gerne sende mig en mail på

js / eco-nordic .dk

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover RFID, kan du også overveje ultralydsensorer og måske video. Det afhænger dog meget af, hvad du skal bruge det til.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)