Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn til website

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget betyder navnet på selve domænet ? Hvad er jeres erfaringer med det ? Hvad skal man tænke på, når man vælger domæne navn ?

Tænker at det er mere vigtigt, hvilke søgeord der får websitet frem i en søgning, fx via Google, end hvad selve domænet hedder...... ?

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thansen68

Der er flere ting man skal tænke på, men jeg prøver at gøre det kort.

Ja det betyder noget:-) Det er nemmere at komme frem på søgeord, hvis søgeordet er en del af domænenavnet.

Et eksempel kunne være at du gerne vil sælge noget med design (f.eks. moderne design, design møbler osv.), da vil det være en stor fordel vedr. søgeorden "design", eller "moderne design", at dette fremgår i domæne navnet. Kan se sådan ud moderne-design.dk eller ..design.dk

Hvis du har et firma navn og dette er et brandnavn, da skal dette helst benyttes i domænenavnet, da det er det kunderne kender/eller du vil have dem til at kende, og hvis du tager udgangspunkt i det jeg har nævnt før, så kunne domænet f.eks. hedde "TH-Design.dk".

På denne måde vil du have nemmere ved at komme frem på selve søgeorden design og ord hvor design indgår. Men du skal huske at dette hænger stærkt sammen med opbygningen af selve hjemmesiden, som tekst indhold (on & off page seo). Du kan læse mere om seo & linkbuilding her: http://hjemmeside-tp.dk/

Håber det hjalp lidt.

De bedste hilsener

Steen, Topvirk.

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar :-)

Det giver mening.

Nu er jeg dog behandler indenfor sundhedssystemet og jeg tror, at det er forskelligt hvilke søgeord folk vil bruge. Det er ikke så entydigt, som med det ex. du giver (design). Folk vil måske søge på ord som: diætist, kostvejledning, ernæringsvejledning, ernæringsterapeut, sundhed(svejleder), kost, osv. Da jeg ikke kan have alle disse ord med i et domæne navn (det ville i hvert fald ikke være hensigtsmæssigt :-) ), så er jeg nødt til at prioritere.

Jeg er diætist og det er nok væsentligt at adskille sig klart fra alle andre uden denne uddannelse såsom kostvejledere osv., men diætist.dk og diætisten.dk er optagede domæner, (også med ae) så dem kan jeg ikke bruge.

Jeg er ny i branchen, så at bruge mit navn giver ikke mening - endnu da :-)

Men måske er det så også en god ide at have ens geografiske placering i navnet, når man primært får kunder fra lokalområdet ? Ulempen er, at domænenavnet så kan være lidt langt og klodset og begrænsende - hvad med hvis man nu flytter klinikken, så passer domænet ikke længere, så skal man flytte hele sin hjemmeside til et andet domæne...... og bynavn kan begrænse meget. Jeg ville nok tiltrække kunder fra et større område end lige den mindre by, jeg bor i .

Har du / I nogle forslag ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)